Ambivalens

Hittade en flaska i garaget som det stod "avfettning" på. Sprutade in hela mig och vad händer?? INGENTING!!! Ett fall för Sverker. Visstja, han har ju slutat, vad gör man då?

Har ätit alldeles för mycket skräp idag. Tycker egentligen att jag ska kunna unna mig det så här runt jul men å andra sidan vet jag också att jag motionerar lite för lite för att kunna göra det. Lägger på mig vikt direkt. Och magen gillar inte gelegodisar. Ändå äter jag...

Dagens medvind:
Satt länge vid frukosten och läste tidningen, I like!!
Fick äntligen tvättat bilarna!!
Sprang en spontan orienteringstävling. Kändes bra, får resultatet i morgon.
Köpte en gran som står pyntad och klar och luktar gott. Lilla loppan fick välja och hon tog första bästa, men den är helt ok!
Lyssnar på julmusik-kanalen på radion. Gillar ju julmusik och det känns bra att kunna frossa utan att folk kollar konstigt som det kan bli med bjällerklang i Juni.

Dagens motvind:
Mössen hade käkat på julpyntet och levt rövare i lådorna. Fick slänga en hel del. Endel har jag velat slänga i många år men har inte kunnat rent moraliskt mot barnen.
Fick be mannen om att han ialla fall kunde låtsas vara intresserad av att klä granen och julpynta. Trist.
Hade skrivit en lång blogg men den raderades för jag blev utloggad. Å andra sidan kanske denna blir bättre...

Dagens vindstilla:
Saknar pojkarna extra mycket denna helgen men samtidigt är det kanske lika bra de inte är här när allt annat känns lite trist. Mannen kom hem i natt och ville kramas. Det känns skönt men ändå vill jag bara gråta när han gör det. Tänker att när jag blir ensam och inte har barn över julen ska jag strunta i allt vad jul heter o bara lägga mig på en strand nånstans. Fast egentligen gillar jag ju julen.

I morgon blir det en runda till IKEA för att köpa plastlådor till julpyntet. Har ju en julgransbelysning som är K-märkt som min farmor o farfar hade i sin julgran för sådär 350 år sedan. Skulle mössen äta upp den skulle jag verkligen bli ledsen. Å andra sidan är det kanske dags att skaffa en ny?

Veliga kramar till dej som vill. Eller inte vill.
/D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0