Borta

Snö snö snö snö i massor. Skottår fick en ny innebörd. Norrmännen kommer till Skåne och har med sig skidorna... det blir en jul de aldrig glömmer.
Idag har vi softat, varit och handlat, kokat gröt och letat efter en försvunnen norrman i skidspåret. Vi hittade honom. Gav honom en karta innan han gav sig ut men jag borde förstått hur det skulle sluta.

Dagens medvind:
Skidturen, såklart. 
Nygriljerad julskinka till kvällsmat.
Jag har världens bästa svägerska.

Dagens motvind:
Brände nog gröten lite.
Trött, sover dåligt.

Dagens vindstilla:
Håller på att reducera vinbärssaft som ska bli tryffel. Hoppas de blir bra. 
Imorgon ska jag jobba. Första gången på länge. Jag längtar med lite skräckblandad förtjusning. Tänk om jag glömt allt jag kunnat?? Fast jag kommer nog in i det snabbt. Ska bli mysigt med kunder, julafton och kollegor.

Det är ofta vi själva som står ivägen för vår egen lycka.

Tro på det goda.

Kram D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0