Rör mig. Annars dör jag.

På ett barnhem i Polen fanns det en säng på spädbarnsavdelningen där överlevnaden var mycket högre än i de övriga sängarna. Städerskan brukade stå brevid den sängen när hon bytte om. Samtidigt gullade hon lite med babyn som låg där i. Hon kanske till och med rörde lite vid barnet.

Att vi blir berörda fysiskt är alltså livsviktigt. Annars kan vi lika gärna lägga oss ner och dö.

Dagens medvind:
Vaknade i morse med båda hundarna i sängen. Det är så mysigt. De kommer bara upp om inte husse är hemma...
Redovisningen gick jättebra. Vi har så roligt i vår grupp.
Jag kom i tid i morse trots att det var jag som lämnade på skolan och gick med hundarna och att det var snökaos. :)
Ska träffa mina arbetskollegor i kväll. Ser fram emot det. Ska köra så det blir ingen alkohol. Kommer att kännas kanon i morgon!

Dagens motvind:
Ätit 12 rutor apelsinkrokantchoklad. Jag skulle ju inte mitt i veckan!!! :( Men va utsvulten när jag kom hem också låg den bara där och lockade....viskade: kom o ät upp mig...jo, så sa den. 
Vet inte vad jag ska ha på mig i kväll. Men nu är det dags att hoppa in i duschen!

Dagens vindstilla:
Skulle skottat men har suttit och letat vetenskapliga artiklar och tittat lite på någonstans att bo.
det kommer ändå mer snö till i morgon. Kan ta det då istället.

Krama någon. Alla behöver det! Annars dör vi kanske, och vem vill ta risken?

;)  D.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0