Slutet är alltid början

Jag är rädd för förändringar. Livrädd för det okända. Tänk vad tryggt och lugnt livet skulle va om allt bara gick sin gilla gång och va samma, dag ut och dag in. Eller också inte. För om allt är samma alltid skulle man ju lika gärna kunna va en robot. Helt utan känslor. Men jag vill inte att rädslan ska få makten. Vem skulle lida mest av det? Förmodligen jag själv. Jag skulle kunna leva hela livet utan att känna efter. Utan att bry mig det minsta. Bara finnas och gå bakom skygglappar. Men vad skulle det va för liv? Jag har bara ett och när jag är gammal vill jag inte ångra saker. Inte det jag gjort men heller inte det jag inte gjort. Jag vill göra det som jag tror är rätt och riktigt just nu, idag. Om det skulle visa sig va fel beslut senare, har jag ändå gjort det jag trodde va bra just då. Jag har gjort mitt bästa. Och det räcker. Det viktiga är att jag kan älska och känna kärlek och ömhet och det gör jag. Väldigt mycket.

Dagens medvind:
Vaknade i morse och tänkte på i gårkväll. En trevlig kväll med pizza, vin, öronproppar av servetter, högtidliga (hrm, nåja...) tal, pepparkaksgubbar i plysch, AC3 som handkräm, skratt till tårar och fnitter. Jag har härliga galna kollegor!
Dagens skidtur. Fantastiskt. (Har du hört den förut???) Ritade ett hjärta och skrev Tack till idrottsföreningen i snön med staven längs med spåret för att de har eldsjälar som fixar spåren så fort det kommer snö. Fånigt? Ja, kanske.
Ikväll har vi lagat mat tillsammans och sonen gjorde glass till i morgon. Det var roligt, bra stämning och vi skrattade.

Dagens motvind:
Borde ha översatt en engelsk artikel. Men. Men. Men. Har inte ens en dålig bortförklaring. Den ligger här och jag får väl ta tag i den. Sen.
Var och handlade och blev lite rädd för mig själv. Gick och letade julklapp till mormor. Hon har varit död i två år. Saknar henne ibland.
Försökte mig på maränger av äggvitorna som blev över men det är som med pannkakor. Det är inte meningen att jag ska hålla på med det. Sega som kola blev de....

Dagens vindstilla:
Va ute och gick och tog en runda ner till ett område med marklägenheter i byn. Ser ganska trevligt ut. Ska försöka få tag på hyresvärden på måndag. Imorgon bär det av ut i skogen för korvgrillning. Undrar om jag äger så mycket kläder som jag förmodligen behöver ta på mig för att inte frysa ihjäl. Fast å andra sidan kan jag ta med lite rom och hälla i den varma mjölkchokladen istället. Det verkar enklare. 

Kärlek är som hjärtats kranskärl. Livsviktigt!!

Snökramar D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0