Drömmen som sprack som en såpbubbla

Det finns vissa saker som hotar människan från överlevnad. Jag har lösningarna på några av dem.

Terrorrhoten - mer medmänsklig kärlek, öppna dina sinnen och älska mer
Klimatförändringarna - sopsortera mera, ät vegetariskt och sätt solceller på alla tak
Fetman - skrota alla bilar, nermontera alla hissar och låt aldrig barnet inom dej somna

Fantastiskt hur jag kan lösa världsproblemen men inte mina egna.

Idag pratade vi om äldres hälsa och om äldres sexuella hälsa. Vi lever på 2000-talet och det finns fortfarande inte dubbelrum på äldreboende. På många ställe kan man inte ens låsa från insidan. 46 % av alla mellan 70 och 80 år har orgasm minst en gång i månaden. Med personal springande utanför dörren som kan slitas upp när som helst....hur vill du ha det när du blir gammal? 

Dagens medvind:
Åkte skidor en dryg timme i morse. Fantastiskt. 

Dagens motvind:
En jobbig dag. Kände mig lite halvkass i eftermiddags o la mig o vilade. Kände mig helt matt o trött som värsta pensionären. Har haft svid i magen hela dagen. Skulle åkt skridsko med sonen men han åkte med en kompis till stan istället. Trist men kanske tur ändå.

Dagens vindstilla:
Salstenta om en vecka. Jag har mycket att plugga. Men inte mycket inspiration för att göra det. Hade värdering på huset idag. Det kändes konstigt.
Lilla loppan och hennes kompis lekte med barbiedockor. I leken fanns en bebis. Den hade två mammor.....:)  Hjärtat blev varmt.



Från min bästa sida.

Om du älskar någon; tala om det innan det är för sent.

/D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0