Om tiden hade en hållplats

I dag när jag åkte skidor funderade jag på några saker. Alla frågar barnen vad de önskar sig i julklapp. Ingen frågar mej. Hallå! Jag har också en önskelista!! Ibland är det trist att va vuxen. Men visst har väl vi också rätt att önska? Allt slår inte in men önska måste man väl få göra? Jag önskar mig värme, närhet, kärlek, passion, åtrå, beröring, omtanke, uppskattning,en tro på framtiden och ett par tjocka träningsstrumpor. Är det för mycket att önska? Borde man vara glad för att man inte blir misshandlad och våldtagen varje dag? Nöjd att man har tak över huvudet och mat på bordet? Och visst, det funkar att träna i vanliga strumpor...Men ändå...Har lyssnat på musik idag när jag satt och pluggade. Trodde att det skulle kännas trösterikt men det blev bara patetiskt. 

Dagens medvind:
Skidturen såklart! Ville hängde med idag och han njuter verkligen när det går fort. Han har jagat ekorrar och det är så roligt att se när han står nedanför trädet och undrar varför inte gud gav honom vingar. Några grenar upp sitter ekorren och tjattrar som för att retas extra.
Tentaläst idag och det känns bra. Det kommer nog gå vägen. På tisdag är det dags. Kan inte formlerna för statistikberäkningen men de ska jag kika på imorgon. 

Dagens motvind:
Försökte baka ett pepparkakshus men det blev inte så bra. Åt en massa choklad linser. Det är favoriten...det blir som så gott knaster av det sista om man suger en liten stund på dem.

Dagens vindstilla:
Ska till stan i morgon och fixa de sista julklapparna. Om jag kommer dit. Det ska snöa i morgon :)) I like!!!
Dottern ratar läsningen för andra kvällen i rad. Hon har kommit på att det finns spell på mammas telefon. Hon är döskicklig på dem. Hon ligger hellre o spelar det än läser saga...börjar hon bli stor, eller?? 



Bilden är från naturhistoriska muséet i Stockholm. 

Om du kan; tänk en underbar tanke.
Kramar Diana 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0