Snö som värmer

Gårdagen gick mest åt att skotta snö. Det är bra motion. På kvällen va vi ute och gjorde snöänglar i trädgården.
Idag drog jag på ett par jeans jag inte haft på ett tag. De har legat i lådan och krympt. Nu får det nog stramas upp lite här i foderluckan. Äter mycket sötsaker och det känns i blodsockersvängningarna. Mår inte alls bra.

Dagens medvind:
Åkte skidor i 1,5 timme. Det har snöat kopiöst och det såg ut som hela skogen va inbäddad i maräng. Otroligt vackert, tyst och omhuldande. Nästan som en stor kram. Kunde inte låta bli att göra en snöängel i kväll på slingan när jag va ute med hundarna.
Fixat sista julklapparna i dag. Fikade på en semla inne i stan. Jag och Loppan var på MAXI i 1,5 timme och hon gnällde inte om nåt, hon är underbar att ha med sig. Hon ville ha en röd pölse vid utgången och det fick hon.

Dagens motvind:
Var och handlade, hade lappen med mig men glömmer ändå en massa grejer. Får åka en runda till imorgon. Suck. Alla andra är också alltid i affären när jag är där.
Har försökt plugga lite men det går inte bra. Koncentrationssvårigheter. Vilket långt ord. Har redan kollat vilket datum det är omtenta. Kändes det bra i måndags så känns det inte bra nu iaf. Idag kan jag helt plötsligt ingenting. Det är så mycket om så många olika saker så jag vet inte var jag ska börja. Eller fortsätta. Eller sluta.
Letade efter en julklapp till mannen men den va slut så nu får jag komma på nåt nytt.
Skulle färgat håret o klippt mig lite men hann inte.  

Dagens vindstilla:
Ikväll spelade vi spel. Mannen jobbade. Loppan läste frågorna själv i spelet. Hon är så stor. Det går fort. I morgon fyller jag år. Ska hinna baka en tårta och göra glass, åka skidor och städa lite. Imorgon kommer stora sonen också. Han är på julbord med sitt jobb ikväll. Shit vad tiden går. Tur att inte jag blir äldre. Äldre än vaddå förresten??? Sonen? Nä, det blir jag ju aldrig så då så. 



Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra. Nu för tiden skiljer man sig då...

36-årskramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0