Smile!

Idag fyller jag år!!!

Dagens medvind:
Fick sång, frukost, tidningen och presenter på sängen i morse. Sonen hade pressat apelsinjuice, mmmmm gott! Fick en huvudmassagegrej som liknar en ballongvisp som är jätteskön! Också hade mannen och pojkarna köpt en jättefin Nikon kamera.....:)))) 
Fick ett fantastiskt fint sms från min bästa barndomsvän. Blev ju helt tårögd. Tack snälla.
Sonen städade sitt rum jättefint, gjorde dessert till i kväll och tog med Loppan att åka skridskor på dammen.
Största sonen kom hem. Det är skönt att ha alla samlade.
Åkte skidor i förmiddags. Det var härligt som vanligt. Längtar redan till morgondagens tur.
Träffade en av mina fotbollsflickor på pressbyrån. Jag saknar dem. Hon berättade att det går bra för dem och att de vunnit två cuper nu under hösten. Det glädjer mig.
Fick världens godaste trerätters middag ikväll som mannen lagat.
Systerdottern 4 år ringde och sjöng ja må hon leva. Det va så gulligt!!

Dagens motvind:
Mötte nio män i skidspåret. Åtta av dem gick inte av spåret. Fyra av dem sa tack för att jag flyttade på mig. Två sa hej. Sorgligt. Eller är det kanske jag som redan är genusskadad??
Försökte göra maräng. Misslyckades som vanligt så nu smakar tårtan ugnsstekta äggvitor...
Ingen av de nio bjudna gästerna kom. Men det är som vanligt, ingen har tid med födelsedagar så här tätt inpå jul. Trist.

Dagens vindstilla:
Mannen tycker att jag ska ha min egen fotoutställning inom tio år. Hoppas han får rätt. Men det är svårt då jag vägrar photoshopa mina bilder. Det jag tar är här och nu. Den 18 mars är det naturfotofestival i stan. Var där förra gången och det är otroligt fina bilder. Brutus Östling tar helt underbara bilder. Imorgon blir det nog en tur med kameran i maränglandskapet. 
Pratade med en vän om att en äldre släkting till honom gått bort. Ska be henne spöka lite för nån i en fyrarummare här i byn....hehe. Elakt? Nja, i krig o kärlek är väl det mesta tillåtet?

Jag har haft en väldigt bra födelsedag!

 

Tårtkoma....

Det är förvånandsvärt många i min egen ålder som är så mycket äldre än jag själv.

37-årskramar Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0