Är det konstigt att man längtar bort nån gång

Vaknade i morse med två håriga killar i sängen. Mannen körde tidigt till jobbet och då passar de på. Sigge låg ihoprullad som en katt vid magen på mig och Ville låg utsträckt nere vid fötterna. När han märkte jag va vaken kom han och la sig på rygg uppe vid huvet för att bli kliad på magen. Myyyysmorgon. Steg upp halv nio och röjde lite i köket efter gårdagens nobelfest. Lite ont i håret efter lite för mycket alkohol hade jag också. 

Dagens medvind:
Botade huvudvärken med en mil på skidor i maränglandet.
När jag kom tillbaka hade största sonen skottat uppfarten och varit ute med hundarna.
Fick nya fårskinnstofflor i present idag på vår fuskjulafton. Det är minus 11 grader ute nu så de är underbara!!
Barnen verkade nöjda med sina julklappar och vi hade en ganska trevlig eftermiddag.
Lilla loppans röst i telefonen när Tomten ringde och sa att en av renarna blivit sjuka så han kunde inte komma så det hade varit bra om hon ville fixa med julklappsutdelningen istället är obetalbar! Nu snurrar det i skallen på henne.

Dagens motvind:
Jag kan inte förmå mig att berätta för mina föräldrar att jag ska flytta. Vet inte varför.
Undrar varför vuxna människor måste gå rakt i skidspåren. Det finns plats att gå vid sidan. Skärp er!

Dagens vindstilla:
Skulle vilja åka bort några dagar. men när? Har några plugga hemma dagar på sportlovet men misstänker att det är ny tenta på g då. Har semesterdagar att plocka ut från jobbet men vad hjälper det om jag måste plugga? Ska jobba mycket mellan jul o nyår. Det ska bli kul. Skulle vilja göra nåt kul på nyår, men vad? Blir väl som vanligt att jag sitter inne med hundarna vid tolvslaget. Men det är inte fy skam det heller.

Kom just på att jag har en oskrapad trisslott i plånboken. :)

Ha en go söndagkväll alla!
/D.



Varm go sand att ligga i.... I wish... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0