På spåret eller ur spåret

Dagen började med en promenad i 11 minusgrader till skolan. Sen blev det en skidtur, en pratstund med tvättmaskinen och dusch. Hämtade sonen och körde honom till tandregleringen. Allt gick bra och när vi efter en halvtimme äntligen hittat en parkering gick vi på stan en stund. Jag tog med honom in i chokladbutiken och ögonen höll på att trilla ur skallen på honom. "Mamma, det här är himmelriket..."sa han. De har verkligen många läckerheter både för öga och gom. Vi köpte några praliner, gick till ett cafe o myste. Stadium, Lindex och Löplabbet hann vi med. När vi kom hem va det middag. Stekt strömming. Blä. Men potatismoset va gott. Efter maten ville sonen köra skidor. Kallt som attan va det men vi körde oss varma. I en ganska brant nerförsbacke i hög fart kom en av mina skidor ur spåret...Lite dödsångest och tusen tankar om en julafton i gipsvagga far genom huvet. En trädstam närmar sig med hög hastighet. En ängel vakar över mig och någon decimeter innan stammen stannar skidorna. Jag trodde sonen skulle kissa i byxorna som han skrattade.

Dagens medvind:
Att ha roligt tillsammans med sonen är häääärligt.
En väldigt trevlig försäljare på Löplabbet fick mig att köpa en mycket dyrare julklapp till mannen än vad jag tänkt. Men det blev himla bra. Hoppas han också tycker det.

Dagens motvind:
Känner mig väldigt trött inombords. Hittar ingen energi eller motivation. Inte ens till sånt som jag brukar tycka är kul. Har inte gjort en enda tryffel. Sover inget vidare. Hittar ingen koncentration att sätta mig med böckerna heller. Tenta i morgon och det kommer inte gå bra.

Dagens vindstilla:
Husförsäljningen är avbruten. Det känns skönt. Men hoppas ändå det blir en lägenhet ledig fort. Jag vill flytta nu, innan vi blir ovänner. Fast det blir vi kanske inte ändå. Jag tycker ju om honom.
Skulle färga håret och klippa mig lite nu ikväll. Håret har inte torkat men det ser mer rött än blont ut....

Funderar man länge på att göra en sak blir den ofta ogjord.

Gonatt.
D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0