Blunda och du ska se

I morse var det nästan -22. Låg länge i sängen, skönt. Gick omkring och plockade lite grejer som hamnat på konstiga ställe, dammsög, tvättade alla lakan, kollade på lite bilder från nya kameran. De blir inte bra. Det betyder att jag måste läsa användarhandboken för att lära mig ställa in den...Typiskt. Men det ska bli kul när jag kan. Som att jonglera. Har känt mig motivationslös hela dagen, som en degklump som klampat omkring i huset och huttrat. Har haft sexdödare på mig hela dagen, underställ med tjock-kofta över. 

Jag gjorde det igen. Åkte skidor när det var mörkt. Men denna gången lät jag inte rädslan slå klorna i mig. Det var väldigt behagligt och vackert, nästan magiskt att åka i skymningen. Hemligheten är att inte vända sig om och titta bakåt. Tog på mig dubbla underställ, fleece, buff, mössa, tjockvantar och överdragsoverall. Åkte en kilometer sen åkte fleecen av. Upptäckte för sent att jag tagit mannens 1,90 långa skidor. Men det gick bra. Jag kan åka skidor och blunda i 20 sekunder. Det är svårt. Testa får du se. Men det är spännande!! :) Tur jag tog tjockvantar för jag glömde snorpapper. Äckligt va? Mmm, men vantarna ligger i tvätten nu.

Dagens medvind:
Brasan tog sig direkt.
Det blir en vit jul! Det ska snöa mer i kväll och i morgon!

Dagens motvind:
Har haft ont i huvudet idag. Det vill inte släppa, inte ens efter skidåkningen.
Det är så kallt att hundarna går och haltar och gnäller och knappt vill gå ut för att kissa ens.
Har ingen julkänsla alls. Allt känns nere och trist. Har heller ingen lust med nåt. Håller kanske på att bli folkskygg? Vill inte träffa nån eller ens prata med någon. Vill ingenting.

Dagens vindstilla:
Väntar på att våra norska släktingar ska komma.
Ska kanske snart sätta i gång och göra tryffel. Det får bli svarta vinbär i år. Får se hur långt jag hinner, det tar tid att pensla formarna, men kvällen är lång.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. 

Undrar hur man vet om man är på väg att bli deprimerad om man redan äter antideppressiv medicin.
Som att få feber om man redan äter febernersättande mot smärta. Eller nåt.

Kram Diana
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0