Choklad, choklad och mera choklad

Sov till halv elva!! Rekord.
Åt brunch till halv ett. Dammsög, åkte pulka tills barnen frös och sen en timme på skidor. Sen åkte grillen fram och det blev korv med bröd, varm choklad och marshmallows i trädgården. Norska svägerskan fixade norskt pinnekött medan vi andra satt framför brasan och löste världsproblemen. Pinnekött är revben av får som är saltat och torkat som vattnas ur i åtta timmar och därefter ångas i tre timmar. Till det äter man rotmos med vanilj i. Det är riktigt förskräckligt gott. Sen kröp vi upp i soffan och kollade Chocolat. Fantastiskt bra. Jag blev glad.

Dagens medvind:
Det var soligt och kallt ute, härligt!
Åkte pulka. Det är kul!
Loppans pillemariska blick när hon försöker lura mig att åka på högsta guppet och "loooovar att det inte går fort eller att man flyger så högt"....och hennes fnitter sen när hon tror att jag tror henne...
Känner mig ganska utvilad, sov gott i natt.
Tittade på film. Händer inte så ofta, men jag gillar det. Speciellt filmer som man blir glad av.

Dagens motvind:
Har ätit alldeles för mycket och magen mår inte så bra.
Vägde mig i morse. Inte bra, för mycket plus. Ska kanske köpa en ny våg..??

Dagens vindstilla:
Det pratas så mycket om att man ska vara i nuet och inte tänka bakåt eller framåt så mycket. När jag åker skidor, inbäddad i maränglandskapet och kroppen går som av sig själv så far tankarna både framåt och bakåt, hit och dit och upp och ner. Och det är skönt. Det rensar huvet på nåt sätt att just inte behöva tänka på vad jag gör eller var jag är just i denna sekund eller stund. Men jag skulle verkligen behöva meditera mera. Känner hur jag är spänd i käken och drar upp axlarna. Ska nog beställa tid för massage innan nästa nackspärr kommer som på beställning.



Godmorgon!! Jag med min huvudmassagegrej som jag fick i födelsedagspresent.
Fasen va jag börjar se sliten ut...

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädjas alls.

Gonattkramar D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0