Jobbe??

Första riktiga jobbdagen sen augusti. Min streckkod funkade såklart inte, tur helpdesk finns. Nya rockar har kommit medan jag va borta och någon hade beställt medium till mej. Känns som att gå runt i ett tält. Ärmarna är breda så när jag drar fram på hyllorna välter ärmarna sakerna. Men jag vänjer mig väl. Det är härligt att va tillbaka. Det tyckte min "stalker" också.... Typiskt han skulle dyka upp första dagen och stå och dregla över mig. Hade jag vetat att han var rik så kans....eeeehhh, nej. Inte ens för alla pengar i världen skulle jag ta i honom. Inte ens om han va den siste mannen på jorden. En annan kund kom med en chokladkartong. Jag trodde hon var död. Hon är svårt sjuk och lever på övertid. Hon har en sån otrolig livsgnista och ser glädje i allt fast hon har så ont. Känns konstigt att tänka på att det kanske va sista gången jag såg henne. Det kan va sista gången man ser vem som helst, det vet man ju aldrig, men här vet jag. Hon ska dö. Snart.

Dagens medvind:
Har haft en bra dag på jobbet.
Choklad i massor har jag ätit idag!

Dagens motvind:
Har en svag molande huvudvärk hela tiden. Störigt.
Kaffemaskinen på jobbet och jag är inte så goda vänner.

Dagens vindstilla:
Längtar ut på skidorna. Det är så mysigt att se spåren efter möss, ekorrar, rådjur, vildsvin och älg. Och all snö och all tystnad och att bara komma iväg.

Det är läggdags för länge sen. Är så trött att jag inte orkar gå o lägga mig.

Det är lättare att lida i tysthet om andra vet om det.
Gonatt!
/D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0