Hostmedicin hjälper inte mot hosta

Funderade på en sak idag. Om man bara har en arm, blir den dubbelt så stark och dubbelt så sliten som när man har två ...?? Då borde ju den enda armen vara utsliten vid 40 års ålder om man räknar med att ha två tills man är 80. Lr??

Igår när jag åkte hem från jobbet hade jag en sten i skon. Jag orkade inte tömma ut den. Den var kvar i morse och i kväll igen när jag åkte hem. Störigt. Hoppas jag kommer i håg att tömma ur dden i morgon innan jag kör.

Idag har jag haft en kanondag på jobbet. Jag är född till att arbeta på apotek, det sitter nog genetiskt. Allt sitter i ryggmärgen. Skyltade om och gjorde bus direkt. Jag vet att försäljningen kommer att gå bra. Det blev favorit i repris med nagelvårdsgrejer nu till nyår. Funkade döbra i fjor. I morgon får jag kanske skäll för det när vår egenvårdsansvariga är tillbaka. Men det skiter jag i. Jag tror vår VD hade stått på min sida. En tom hylla säljer ju inget alls. Har haft många skojfriska kunder idag, det är kul. Mindre kul är kunderna som gnäller för gnällandets skull eller de som tror de vet allt om läkemedel och bara har så fel fel fel...Några är det nästan synd om.

Dagens medvind:
Åt lunch med en av mina favviskollegor.
Fick julklapp från jobbet i dag. De hade glömt bort mig innan jul.Ett presentkort på olika grejer man kan välja mellan. Inget att ropa hallelulija över men ändå, rätt snällt.

Dagens motvind:
Hade ett hundhår i BH:n som killade nåt så vidrigt hela förmiddagen tills jag fick tillfälle att få bort det.
Kännt mej ledsen i kväll när jag kollat igenom skilsmässoansökan. Det va ju inte så här det skulle bli. 

Dagens vindstilla:
Julgästerna har åkt hem. Det ligger en hög med lakan och handdukar framför tvättmaskinen.
Jag längtar efter motion. På söndag är det nyårsorientering. Har inga planer för nyårsafton.

Många har det bättre än de mår.

Jobbkramar D.



Snöänglar finns! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0