Ett år fyllt av krig och kärlek

I morse sa lilla Loppan att det var bra att vara täppt i näsan. För då luktar man inte om något luktar illa. Det var dock inget jag använde på jobbet i dag för att muntra upp genomförkylda kunder. De vill inte ha såna glada tillrop, bara ömkan o medkänsla. Det har varit en ovanlig dag på jobbet, men väldigt intressant. Jag har plockat rester och svarat i telefon och kännt mig lite ringrostig. Men det blev bra till slut trots många specialare. 

Ikväll har vi målat en tavla tillsammans, jag, mannen och lilla Loppan. Pojkarna är hos sin pappa. Har precis vikt tvätt och lagt i en ny maskin i väntan på tolvslaget. Loppan hällde ut ett glas läsk över mig vid middagen så jag går omkring i värsta mjukisbrallorna och fårskinnstofflor. Lite mindre glamourös nyårsafton kanske men va ska man göra då? Ena hunden är vettskrämd och vi har försökt muta honom med ett märgben som han faktiskt tog. Men ut o kissa är väl inte att tänka på. Han hann inte med kvällsbajsen heller eftersom skjutglada dårar redan var ute och smällde. De såg att jag kom med en hund men kunde ändå inte vänta med att tända på.....jag blir lite trött på hänsynslöshet. Det var bara att vända och gå in innan hunden dragit av koppel och slitit ut tassarna. Jag gillar egentligen fyrverkeri. Men det är oerhört plågsamt att se hunden lida så här. Vanligt folk behöver inte ha med raketer att göra. Varje by eller stad kunde ha ett enda kollektivt fyrverkeri klockan tolv. Tycker jag.

Dagens medvind:
Snälla ord, mysiga sms från människor som mitt hjärta klappar extra för.
Små och roliga utmaningar på jobbet.
Mammas plättar till lunch.
Vår sommarjobbare satt i kassan idag. Han är 19 år och guds gåva till kvinnorna. Lycklig är den kvinna som hittar nyckeln till hans hjärta.

Dagens motvind:
Saknar pojkarna.
Var väldigt trött i morse.
Stackars hunden som är så rädd.

Dagens vindstilla:
Ångrar att jag inte ringde veterinären i veckan och fick lugnande. Men jag trodde inte det skulle bli ännu värre detta året. Så här rädd va han inte i fjor.
Nästa år kommer att bli ett bra år. Det måste bara vara så. 2011 är verkligen ett oskrivet kapitel. Allt kan hända och kommer förmodligen också att göra det. Ska försöka öppna famnen för det som dyker upp och inte stänga dörrar till rum jag aldrig varit inne i. Snart är klockan tolv och sen ska jag sooova.
Orienterinstävling i morgon...Hoppas bara vädret inte blir som de sagt på radion ikväll.

Gott nytt år!!!

Håll gärna mer än du lovar!

KRAM



Vår fina nyårsmålning!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0