...och det fortsätter snöa...

Igår var vi i skogen med grannarna. Pulsade dit med sexåringarna på var sin snowracer, ryggsäckar med gott i och en pulka med spinkeved. 2,5 km hemifrån finns en rastplats längs med skåneleden med vindskydd, eldstad, vatten och toa. Vi grillade korv, drack varm mjölkchoklad med rom, glögg och det godaste av allt; jägermeister. Vi gick inte hemåt förrän det var mörkt. En dusch och sen åt vi middag tillsammans. Flickorna var ovanligt sams hela kvällen. Skönt.

Gårdagens medvind:
Fick ligga kvar i sängen och läsa tidningen på morgonen.
Skidåkaren som åkte förbi och lät sig bjudas på en jägermeister!
Sonen städade toan utan tjat :) 

Gårdagens motvind:
Maten blev inte så lyckad som jag hoppats. Får tänka om till födelsedagen.
Jag blir verkligen på dåligt humör av att städa....undrar varför?

Gårdagens vindstilla:
Hela dagen kändes ganska harmonisk. Jag hade sovit länge och kände mig pigg. Åt gelegodis men inte så mycket annat skräp. Grannarna ska till Malaga över julen. Jag lääääängtar också efter sol. Konstaterade att sommarens bränna nu är helt borta...

Dagens medvind:
Var i kyrkan och Lilla loppan fick ta emot sin bibel. Kändes skönt med lite glad stämning, ljus och barnsång. Barnsång är inte lika med skönsång, men de är glada iaf!!
Åkte en skidrunda med sonen.Gick inte fort men det va härligt och lite snäll får man va mot en dagen efter kropp.

Dagens motvind:
Hittade ett ciggarettpaket i sonens jacka.....

Dagens vindstilla:
Någon sa: Jorden snurrar ändå. Jag har tänkt det säkert 200 gånger idag. Snart kanske det känns bättre.
Detta måste va sveriges tråkigaste blogg. Tur jag inte har så många läsare så det inte är så många som tråkar ut sig ....:)
För några veckor sen dog en av dotterns klasskamraters pappa i en arbetsplatsolycka. Mamman och pojkarna var i kyrkan idag. Jag borde va så nöjd med allt det jag har. Mina barns pappor lever iaf. Hon kommer att klara sig bra och pojkarna med men jag tänker på henne i detta svåra. Och det ger lite perspektiv på vad man tycker är jobbigt och viktigt. Jag började skoja med sonen om ciggaretterna. Han tycker det är pinsamt och kommer nog låta bli. Hoppas jag.
Var ute och skottade snö ikväll. För en tiondels sekund for en tanke om att det skulle va skönt med lägenhet genom mitt huvud...Om det är någon gång jag velat ha tur så är det i morgon när jag ringer hyresvärden.

Glöm inte att det ditt hjärta slår hårdast för är också det som kan såra mest.

Söndagskramar D.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0