Känslan i en bild

Jag önskar jag visste, jag önskar jag fann; hur lyckan blev evig...

Idag har det varit mörkt. Inte många ljusglimtar.  Hyresvärden har kö till lägenheterna och mannen tycker det är en lättnad att situationen förändras. Han vill inte ens försöka mer. Jag tycker det är en mardröm. Men det blir kanske bra. Nån gång. Nånstans.

Dagens medvind:
Den här är svår idag....att barnen bestämde middag så jag slapp tänka själv.
Hundpromanden i kväll var också ganska mysig. Grannen frågade om vi skulle gå tillsammans och det va så längesen vi träffades. Hon är en underbar människa.

Dagens motvind:
En del dagar vill man ska ta slut fortare än andra. Den här hade jag kunnat hoppa över helt.

Dagens vindstilla:
Efter barnens önskemål lagade jag kycklingben och tråkpotatis. Såna där runda, som inte va ett dugg kul idag. Sonen fixade fruktsallad med grädde till efterrätt. Det var gott. Aptiten börjar tryta igen. Hade behövt en meditationsteknik att ta till. Känner hur jag är spänd i hela kroppen och andas ytligt. Men den träningen har fått stå tillbaka och det ångrar jag nu när jag behöver det. Ska ändå försöka i kväll att slappna av. 
Känner mig väldigt ensam. Men orkar heller inte prata med någon.

Sov gott, ni som kan. Ta hand om dem ni älskar. Och de ni älskar lite mindre med...

Deppkramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0