Förvänta dig inget så blir du inte besviken

Morning.

Kallt i morse. -14. Tog fram dammsugaren och blev varm. Fick en komplimang av mannen, tror jag. Han sa att jag va så duktig på att dammsuga att jag borde göra det oftare. På nåt sätt tror jag att mitt blonderade hår har något med det att göra...Idag ska jag plugga statistik och epedemiologi, åka skidor och tvätta.

Morgonens medvind:
Fick sitta lääänge vid frukosten. I like! Sista stunden helt för mig själv, bara jag, kaffet och tidningen.....njutning. Jag har det bra! Är frisk (någorlunda) och har snälla människor omkring mig. Äter mig mätt varje dag. 

Morgonens motvind:
Att stiga upp. Sovit 8 timmar, är så tröööött ändå. Tog till och med en vitamintablett. Jag vet att jag äter ganska bra och skulle egentligen inte behöva extra tillskott men jag hoppas på placeboeffekten :)

Morgonens vindstilla:
Funderar på det här med julen och min födelsedag. Vill du veta en hemlis? Jag älskar att fylla år. Älskar att bli överraskad. Älskar att öppna paket. Har försökt ordna födelsedagsfester förr men ingen har tid att komma så tätt inpå jul. Fast jag tänker att det borde va ett trevligt avbrott att gå på födelsedagsparty i allt julstök. När jag fyllde 30 planerade jag en midsommarfest. Jag fick ställa in för jag själv blev sjuk. Får väl göra ett nytt försök nån gång. 

Funderar på att barnen dricker mjölk i skolan. De skulle faktiskt kunna dricka vatten i stället. Ingen behöver mjölk idag som för 100 år sedan. En paradox är dock att 40% av hushållens utgifter på mat läggs på ätbara saker som inte har något näringsvärde. Så kanske barnen behöver mjölken mer än någonsin egentligen....

Nu till böckerna!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0