Gråtfärdig

Snälla tomten. Jag önskar mig kärlek och tålamod i julklapp. Jag har varit snäll hela året. Ok, jag slog ihjäl en bålgeting i somras men den ville inte flyga ut ur vardagsrummet och jag ville inte ha den inne. Jag försökte att schasa ut den. Länge. Förlåt.

Kvällens medvind:
Sov en stund framför kaminen i eftermiddag.
Sonen kom hem från skolan och ville åka skidor. Kul! Vi snörade på oss och klädde in oss i dun. Jag hade redan varit ute på en fantastisk tur men tog gärna en till i hans sällskap. Men...

Kvällens motvind:
... -10 ute. Ena skidan bara kråååånglar och vill inte sitta på. Det är kallt och att hålla på och mecka med skidan tar tid och jag börjar frysa. Det slutar med att vi får bege oss hem igen. Det är så tyyypiskt. Aldrig får man va glad åt nåt så länge. Jag ska aldrig aldrig mer köpa en enda mer pryl som kan krångla. Jo, jag började faktiskt gråta. All aktivitet och tid min pojke vill tillbringa tillsammans med mej vill jag ska bli bra, också blir det bara skit.
Ikväll lagade mannen strömming. Jag gillar inte det, men åt en bit iaf.

Kvällens vindstilla:
Har haft svårt med motivationen med pluggandet idag. Städade sonens rum istället, letade recept och planerade för lördagens utflykt. Vi ska grilla korv i skogen med grannarna och sen ska vi äta och dricka lite gott och ev ha lite julpyssel här på kvällen. Ska faktiskt steka köttbullar i kväll. Många. Så de räcker över hela julen :)  Jag brukar va bra på det.

Kom i håg: Det är inte det vi äter mellan jul och nyår som sätter sig runt midja och i kärlen. Det är vad vi äter mellan nyår och jul som vi ska vara uppmärksamma på!! ;)

Köttbullekramar Diana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0