Kallt ute, kallt inne, kallt hjärta, kallt sinne

Halloj!
Om det är någon som hittat hit och läser så undrar ni så klart vem jag är. Ibland undrar jag också det. Men en snäll och gnällig kvinna på 36 år är en beskrivning. Jag har 3 barn som är 17, 13 och 6 år gamla, 2 hundar och en man på 44. Vi bor i ett hus i en liten trevlig byhåla. 17-åringen bor hos sin pappa men dyker upp nästan varannan helg.
För tillfället är jag tjänstledig från mitt arbete på apotek för studier till folhälsopedagog. Min man är så trött på mitt gnäll så han sa åt mig att skaffa en blogg att gnälla på, så då blev det så...

Dagens medvind:
Försöker att minimera skräpmatsintaget på vardagarna och idag gick det bra! Kanske det går lika bra som förra veckan? Idag hade vi en föreläsning om måltidens betydelse för hälsan. Intressant! Väldigt duktig föreläsare som fick en stor del av klassen engagerad. Bilfärden både till och från skolan slutade lyckligt trots snorkråkshala vägar. Det är kuuuul att köra så det sladdar.::)) Vinterlandskapet är så vackert!!! Jag hade en mycket trevlig lunchtimme som verkligen gick i skrattets tecken. Slumrade till vid kaminen en stund i kväll och det är så härligt... 

Dagens motvind: 
Idag var en lång dag i skolan och jag satt och blev alldeles kall. Kom hem trött, trött, trött. Träningsvärk efter skidåkningen och kallt kallt kallt att gå ut med hundarna. Underställ, ulltröja, termobyxor, dunjacka, vantar och mössa hjälpte inte. Det behöver dammsugas här inne men jag orkar inte. Försökte berätta om föreläsningen vid middagen men det va ingen som ville lyssna. Fick tända kaminen tre gånger innan det ville ta sig. Har lite dåligt med tändved och jag orkar såklart inte gå ut och hugga upp heller...
Mannen o dottern gick en sväng till pulkabacken och jag tycker det är jättekul att åka pulka. Men idag orkade jag inte och det känns så konstigt att inte orka det jag egentligen vill.

Dagens vindstilla:
Kom hem och satte mej vid datorn och har kollat på nytt dataprogram vi ska ha på jobbet. Det liknar inte det gamla men ska nog gå att lära sej. Jag längtar dit ibland. Det är roligt att plugga men jag har ett himla roligt jobb också. Får höra att det är många kunder som frågar efter mej och det värmer ju såklart. På torsdag ska vi ha avtackning för en kollega och jag kommer att sakna henne. Men hon dör ju inte. Bara byter arbetsplats. Men det är kanske samma sak?

Tänk vad härligt om kramar kunde smitta!! :)
Nu hör jag sängen kallar. Högt!!
Sov gott alla!

Kramar Diana



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0