Välkommen till min nya blogg!

Hej du som läser!

Jag mår bra när jag får gnälla av mig, och det tänkte jag göra här. Men jag tänker inte bara skriva gnäll utan har bestämt att jag måste hitta minst en positiv sak varje dag att skriva om också. Livet går upp och ner. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men - det kan bli bra ändå.
Jag tror på kärleken till de små, små sakerna och händelserna. Ibland är den svår att hitta, man får leta. Ibland glömmer man bort den, då får man påminna. Ibland går allt i vitt och ibland går allt i svart. Men det är ändå livet och vi får bara ett...
 
Dagens Medvind:
Idag är det snö och då bor jag på världens bästa ställe! Tar skidorna och går över vägen och sen är det spår hur långt som helst. -4 grader, vindstilla och hunden lyder klockrent trots både rådjurs- och älgspår. Svetten rinner, har som vanligt för mycket kläder på mig, hjärtat slår och allt är underbart!
Fick ett trevligt avbrott i min pysseldag av fikagäster på eftermiddagen. :)
Sonen kommer hem ikväll och har fått gå en bit i snövädret men är helnöjd med sin nya parkas han fick i går. Det värmer modershjärtat!

Dagens Motvind:
Imorse gick jag upp tidigt för att skjutsa sonen. Känner mig väldigt trött och har gjort det en tid. När ska jag få känna mig pigg och glad igen? Sova ut? Tycker inte att jag hinner nåt eller får nåt vettigt gjort. Tog fram adventsstakarna i går men fick ingen riktig feeling, kändes mest som onödigt hittepå. Denna julen ser jag inte fram emot som jag brukar göra. Känns mest jobbigt.
Försökte steka pannkakor till kvällsmat och jag undrar varför. Jag vet ju att det bara blir en enda klägga av alltihop. Varför tar jag inte fram plättejärnet direkt istället??? Vad är det jag inte förstår? Att jag är värdelös på att steka pannkakor...

Dagens Vindstilla tankar:
Idag avfrostade jag frysen och hittade gamla klövar tänkta till viltspår. De får väl ligga ett tag till. Någon gång ska det väl bli hundarnas tur också. Sydde en gardin till sonens nymålade rum. Hoppas han blir nöjd, ser fint ut, tycker jag. Funderade på att åka in till julskyltningen i stan med dottern och lämna önskelista till tomten, men det fick va. Orkade inte. Skottat snö i kväll, kommit 2 dm på ett par timmar. Orolig för mannen som ska köra 10 mil hem i detta vädret om 2 timmar. Mest för han är så dålig bilförare.

I morgon är en ny orörd dag som kan bli bra!

Kom i håg! Var alltid lite snällare än nödvändigt!

Kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0