Snabbis

Medvind:
Jobbat med favvisarna. Chefen bjöd på sillatårta. Mumsfillibabba. Det blev en bit över som jag tog med hem. Blir till frukost i morgon :)
En kund som urglad utbrister: Åhhhh, va roligt att se dig igen, jag har längtat så efter dej!!! Det värmer hela hjärtat.
Loppan och jag läste om kameleonter nu ikväll, läskiga djur, hu.

Motvind:
Lönesamtal...önskar jag va en man ibland... 
En annan kund som jag skulle vilja ta med ut i bilen och köra rakt till psykakuten med. Stackars arma människa. 20 år och redan ångest över livet. Hoppas att han lyssnade lite på mina kloka ord och fortfarande finns i livet. Baksidan med mitt jobb. Gränsdragning och att jag får ta det vården skulle tagit och har kompetens och möjlighet till. En del kunder tär på energin och liksom sätter sig i huvet. Men jag har gjort vad jag kunnat; varit medmänniska. Hoppas det räcker. Fick sån lust att krama honom och nu ångrar jag att jag inte gjorde det. Kanske var det bara det som han behövde mest av allt...?

Vindstilla:
Shit vad trött jag är och ont i benen och fötterna och ryggen och huvudet. Vänta.....ska känna efter om det är nån mer stans....jo, lite i höften också. Långa dagar sliter på en stackars åldrande kropp....

Kvastkram häxan D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0