I do I do I do I do I do

Dagens medvind:
Sol.
Frukost på trappan.
Slappestund i solen.
Vitsippor.
Glada lekande barn, nästan hela dagen.
Kännt mig ganska uppåt.
Många fikagäster.

Dagens motvind:
Kommer sakna en trappa att äta frukost på.
Kommer sakna en trädgård att sola i.
Kommer att sakna....allt.
Systern som tappade tårtan i golvet...
Loppan som somnat i min säng. Det betyder att jag får en dålig nattsömn. Hon far runt och sparkas.

Vindstilla:
Sprang 3,5 km. Tungt. Kilona känns, dags för åtgärd så det inte blir för många.
Träffade en gammal, alltså jättegammal, man i skogen. Han gick med stavar och stannade och pratade en stund. Han berättade om vädret för längesedan. Undrar om det verkligen va så som han sa eller om det är en efterkonstruktion för att han gärna vill att vädret ska ha ändrat sig jättemycket. Men han var väldigt glad och trevlig och jag blev på gott humör av honom.

Hundarna är supertrötta. Den store efter ett dygn på skåneleden med husse och den lille efter en tur till Johannas farmor och farfar. Hoppas jag får ut dem på en kisserunda till så kan vi sova länge i morgonbitti.

Jag är sugen på att gå på bröllop. Ska kolla nästa helg om någon gifter sig nånstans och gå dit. Men man brukar kanske inte gifta sig på Valborg? Jag har varit på fler begravningar än bröllop, dags att jämna ut. Annars får väl jag gifta mig så jag kan gå på mitt eget bröllop. Fast det är bra om skilsmässan gått igenom innan så det inte blir nåt tjafs med myndigheterna. Fast det va ju det här med en villig man också...det är ju en fördel om jag slipper tvinga honom. Får nog fundera en stund till....

Giftkramar D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0