Hyreskåk eller flerfamiljshus

Medvind:
Kom ut på en riktigt snabb springerunda. Båda hundarna var med och de tyckte om det. Det luktade underbart fuktig kvällsdoft.
Loppan va här en stund i eftermiddags och det är härligt när hon är glad och pigg. Det var cyklar och gatkritor och sparkcykel och koja och tröjor som åkte av i solen. 

Motvind:
Fick en elräkning som inte va så rolig. Så det va väl de skattepengarna då då, suck.
Ett stort vemod kom över mig och på nåt sätt motiverade jag mig att springa. Jag sprang så fort att jag fick blodsmak i munnen. Men det behövdes, ventilen behövde pysas lite. Jag kommer sakna skogen och grannarna och trädgården och hallonen och gatan och...ja, allt tror jag. Det okända nya skrämmer. 

Vindstilla:
Berättade för sonen om lägenheten och han var överraskande positiv. Skönt, verkligen jätteskönt. Intalar mig själv att det kommer bli bra. 
Är hungrig, har inte ätit kvällsmat, men funderar på att gå och lägga mig istället. Jag behöver sova. Huvudvärken är bättre efter löpturen men inte helt borta. Blir nog inte skrivet mer ikväll ändå. I morgon jobb.

Lägenhetskram D.



  

Kommentarer
Postat av: tobbe

läckert träd ! hackisarnas svar på turning T ?

2011-04-12 @ 02:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0