Seriösa yrkeskategorier sökes

Nej, jag är inte död. Jag har bara inte haft tid. Eller, tid finns ju, men har gjort annat än skriva här... Igår jobbade jag hela långa dagen. Med favvisarna. Vi har så roligt och gör så sjuka grejor. Tur inte våra kunder ser oss ibland. Då hade trovärdigheten verkligen fallit som en fura i Gudrun... Men inför kunderna rätar man på ryggen och plockar fram den myndiga förtroendeingivande stämman och den förstående blicken. Man nickar lite och lyssnar och ser lite allvarlig ut. När kundmötet är över ligger inte gapskratt och trams långt borta. Förstoppningsrådgivning som avslutas med ett tröstande: "Hoppas det löser sig för dej...." Det är det som gör att vi kan va seriösa när det behövs. Men det är seriöst att se humorn som en viktig ingrediens i arbetet. I går hade vi en liten låda som vi la en lapp i med mer eller mindre snälla ord på. Sen gav vi den till varandra i förbifarten. Låter inte så kul när jag skriver det här men bakom hyllorna: tårarna rann emellanåt...

Dagens medvind:
Tittade på lägenheten i morse och den är helt ok. Kontraktet skickas i veckan. Jag har nånstans att bo!!!
Jag har hunnit skriva över 2 sidor på tentan.
Fick VG på mina andra inlämningar denna kursen och det gjorde inte ont. Skriver jag bra på tentan så får jag VG på hela kursen. En riktigt bra överraskning i så fall.
Plockade varor på jobbet idag, det va längesen  och roligt att få göra nåt annat. 
Gick 5 km i skogen med hundarna i kväll och det är underbart med alla lukter.

Dagens motvind:
Kvällskursen blev inställd pga sjukdom. Trist....vi som skulle kollat erotisk film. Filtar o popcorn...eller oxå inte..
Sonens tandställning har släppt på vissa ställe och han har ont så han missade ännu en dag i skolan.
Lille hunden har börjat kissa inne. Hänt flera gånger nu,,,,,hm...
Saknar den lilla loppan, känns som jag glömt nåt hela tiden.

Vindstilla:
Skriver o läser o skriver o läser lite till. Känns som en omöjlig uppgift att få ihop 4 sidor till innan fredag. Plus att referenserna ska petas till. men på nåt jkla sätt ska det gå. Stockholm i helgen jööööö.

Nattikram D.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0