Sitta stilla ger ballongmage

Dagens medvind:
Sprang faktiskt 5 km!!! Vitsippor och fågelsång! Härligt va det.
Var på UV-samtal med lilla Loppan. Hon är oslagbar, kan allt och lite till. Lilla snorunge till att va duktig.
Har faktiskt fått skrivit mycket mer än vad jag trodde i morse.
Har fantastiska klasskompisar som peppar och ropar heja när det kör ihop sig. Skulle va synd att hoppa av en sån fin klass.

Dagens motvind:
Ont i rumpan av allt sittande idag.
Halsbränna av glassen som slank ner nyss.
Ont i nacken fortfarande, det knastrar och knakar i den som bara den.
Har inte packat till i morgon, vet inte ens vad jag ska ha med mig eller vilket väder det blir....eller hur dags vi ska åka. Får ju alltid lite reseångest och tänker att jag skiter i att åka nånstans, det är skönare att va hemma. Men sen när man väl är iväg så är det ju jättehärligt. Och extra härligt med extra trevligt sällskap.

Vindstilla:
Ringde om praktikplats på SFI i Hässleholm. De visste ingenting. Knasigt. Snopet, va gör jag nu?
Idag när vi gick förbi bäcken och ett hav av vitsippor sa Loppan: När man tittar på det så känns det som man bara vill slänga sig rakt ner i alla blommorna. Och precis så är det faktiskt. Fast som vuxen är man så tråkig och vet att det kan gömma sig hundbajs och andra läskiga saker där under så man gör inte det.

Systrami och hennes familj kommer ner till påsk och det ska bli himla roligt attt träffa dem.

Kom på att sen i lägenheten finns ingen dörr o bara släppa ut hundarna för att morgonkissa. Det innebär att jag måste klä på mig och gå ut varje morgon. För jag vågar väl inte gå ut i morgonrocken mitt i byn. då kanske sösdalaborna sätter kaffet i vrångstrupen och kolar på fläcken. 

Rapportkram D.



Där uppe är min mamma och pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0