Känn efter, lyssna inåt och tänk framåt

Plockat årets första fästing....så nu börjar eländet. Ska man vaccinera sig lr inte? Och nu är det slutsovit i sängen för hundarna. Tog två som kröp på golvet också efter skogsturen.

Dagens medvind:
Hann med nästan allt jag ville idag fast i en annan ordning.
Solen har skinit på mej så jag är alldeles röd!
Jag sprang 5 km i bara t-shirt och shorts och det är så härligt med alla vitsippor.
Slapp köra till tandläkaren med sonen. Pappsen gjorde det, han skulle ändå dit.

Dagens motvind:
Stod och sopade trottoaren och plötsligt kom det stora vemodet. Vem ska sopa här nästa år? Var ska jag sopa nästa år? Jag skulle ju bo här i evigheters evighet och bli 150 år efter att ha gått och sprungit i backarna alla år. Meeeeen icke. Funderar på att sluta planera, drömma och hoppas. Ingen idé ändå ju.

Vindstilla:
Fast det är ju bättre det blev så här än att leva i ett halvdåligt/bra förhållande och kanske bli en riktig bitterfitta senare i livet. Detta kan ju bära gott med sig också. Jag har faktiskt redan fått en liten försmak på det. Och det va inte rälit.
Nu ska jag göra fruktsallad till min lilla sjuka ängel. Vem vet; jag kanske själv smakar på den också, det blir ju glass och maränger till. Efter det blir det trum-konsert. Vad det är vet jag inte riktigt men jag har fått en billjett...Hon kan hitta på så mycket.
Letade lägenhet i morse men det verkar som det ändå är ett bra alternativ jag hittat. Jag skickar kontraktet i morgon.

Kramar från dunderDiana.



Kommentarer
Postat av: Barbro

Drömma och hoppas måste man göra annars har man gett upp hoppet helt och då har det stora vemodet kommit för att stanna.

2011-04-19 @ 07:32:37
Postat av: Sanna

En skilsmässa är aldrig rolig att gå igenom. Men, det positiva är att man kommer ut genom den som en starkare människa. Dessutom så kommer man snabbt in i sitt alldeles egna och nya liv. En ny frihet, nya rutiner och framför allt, nya bekantskaper som kommer att lysa upp ens tillvaro....



Rälit? Det är ett skånskt ord, vart bor du?=)



Och tack, det känns roligt att kunna roa någon med sina ord. Dock är det lite stiltje på bloggfronten nu. Men, jag kommer säkert igen!=)



Ha en toppendag och håll blicken framåt!=P

//Sanna, dina ord...

2011-04-19 @ 09:47:32
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: D.

Sanna: Jag bor också i Tormestorp och det var när jag sökte på lägenheter där som jag hittade dej. Tack för peppande ord, jag behöver dem! Hoppas du också har nån som peppar dej när du behöver. :)



Barbro: Du har rätt. Och det bästa är att det finns nån som tänder hoppet hos mej när det håller på att slockna ;)



Kram på er!

2011-04-19 @ 10:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0