Full av idéer men tom på energi

Lilla Loppan är sjuk. Hosta, snorig och lite allmänt risig. Så hela dagen ställdes på ända. Men jag försöker se det positivt och va flexibel och ändra mina planer.

Morgonens medvind:
Solen "vräker ner", härligt! Skönt att slippa sitta inne i skolan hela dagen.
A-fil med björnbärssmak till frukost är riktigt gott!!
Sov till kvart över åtta....skönt.
Kan svassa runt i morgonrocken en stund till, ingen bryr sej.
Kan själv köra in sonen till tandläkaren idag, så slipper pappa. (vet inte varför det känns bättre att klara sig själv???)

Motvind:
Jag missar introduktionen på nya kursen. Den är jätteviktig. Men ska förhoppningsvis få lite info av mina goa klassisar istället. Hatar verkligen det här med litteraturen. Vad ska man egentligen skaffa? Vad är viktigast?
Har haft en orolig natt till med ett fasligt letande efter nässprej och snytepapper. När jag äntligen trodde det va lugnt och lyckats somna om så va det mardrömmar som hemsökte oss båda två. Sen av någon konstig anledning hade jag både snorigt barn och hundar i en enda röra i sängen och svårt att somna igen.

Vindstilla:
Programmet för idag tänker jag ska se ut så här: Tvätta mattorna, en är redan i maskinen. Klä på mig. Gå en runda med hundarna. Sen sopar jag trottoaren och plattorna, behöver lite överkroppsträning. Njuta i solen och äta lunch samtidigt som jag läser några sidor om hur ordet invandrare kom till. Sen planerar jag kvällsmaten och njuter en stund till med lite kaffe och sen är det dags att köra till tandläkaren. När jag kommer hem torkar jag golven som uppvärmning och sen springer jag en 5 km runda. En lång varm dusch på det, lite kvällsmat och sen tror jag det är kväll. Kanske hinner jag en runda på bibblan också om jag får reda på vilka böcker jag behöver.
Fast jag glömde visst bort att jag har en snorig och lite halvgnällig sexåring att krama, mata med glass och ta hand om lite extra....

Ambitiösa kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0