Denna dagen - ett liv

Helt ärligt: Hur "vacker" är en gravid kvinna??? Hon ser helt grotesk ut, helt opropotionerlig, fet, orörlig och allmänt oattraktiv. MEN! Så finns gravida Cassandra. En av mina klassisar. Hon är så himla fin. Alltså verkligen FINT gravid. Vackert. Proportionerlig och helt ljuvligt änglalik. Jag fick känna på hennes underbara tjocka mage. Där innanför finns ett liv, en annan människa. Fantastiskt. Kände igen känslan av att smeka på den hårda spända huden genom tröjan. Härligt! Jag kunde inte låta bli, det var så inbjudande. (Självklart frågade jag innan, om det nu är nån som undrar...) Alla dessa kalvar, lamm och ällingar som dyker upp längs med vägen när jag kör till skolan.....jag blir helt rörd. Nya liv. Allt föds som på nytt så här på våren. Allt vaknar. Och snart föds en liten Vilde. Underbart!!!

Dagens medvind:
Faktiskt ganska intressant förmiddag i skolan. Svåra begrepp att förstå men jag tror 25-öringen kommer att trilla snart.
Jobbade i em. Goa kunder.
Lyckades vända en grinig veterinär genom att slå knut på mig själv och fixa fram det han ville ha. Go känsla.
När jag kom hem hade sonen lagat mat, tömt diskmaskinen, plockat undan på rummet, diskat upp efter matlagningen och varit ute med hundarna. Goa pojk!!!

Dagens motvind:
Hann inte äta lunch, satt i bilkö vid vägarbete istället.
Ont från skulderbladen ner i baksidan av låret. Ischias?
Sonen hade glömt spara mat till mej. Fick värma en låda frikadellsoppa, men den va ganska god.
Har suttit o slagit på medicinska termer i stället för att läsa om kulturen som redskap i lärandet. 

Vindstilla:
Borde köra och lämna tillbaka ett par skor som inte passade. Men orkar inte ikväll. Hoppas jag orkar i morgonbitti. 
Fick ett mail ifrån en hyresvärd som har en ledig lägenhet. Ett verkligen fint område med tvättmaskin inne i lägenheten. Tyyypiskt. Men, det går nya tåg hela tiden. Och jag ska flytta ihop med nån så småningom så var jag än hamnar nu så kommer jag att få flytta igen. Så det får kvitta för nu.
Funderar på att springa Blodomloppet den 24 maj. Hinner jag komma upp till milen på vettig tid tills dess???
Det tog 34 min igår att springa 5,5 km. Visserligen med hundar som stannar o kissar o bajsar o luktar några gånger, men ändå. Vill ju fixa under timmen i af om det ska kännas lönt.



Våren har vaknat!

Vårkram D.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va grönt :) här har björkarna musöron bara. Men i trädgården är liljekonvaljerna på väg. Och det är tidigt!

Måste bero på mina gröna fingrar :) hadebra :)

2011-04-29 @ 20:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0