Plugghäst?

Dagens medvind:
Har gått en rask promenad på en timme. Skönt. Såg massor av blåklockor och johannesört som blommar vackert tillsammans.
Lagade en hittepå fiskgratäng som i alla fall ett av barnen tyckte om.
Jag har ett rent trapphus.
Bilens stenskott är lagat.
Var ute i kväll och tackade av ännu en kollega och om två veckor är det dags igen.....snart får apoteket slå igen av personalbrist.Men roligt har vi.

Dagens motvind:
Tvättat. Jag hatar tvättstugan.
Har städat trapphuset. Hallå!!! Var är trappstädaren??? Jag har bott här i snart sex veckor och ännu inte sett till nån. Trappan ser för djävlig ut mellan varven och jag gjorde misstaget att dammsuga där en gång. Det betyder att påsen måste bytas omedelbums för annars luktar det apa i hela lägenheten från dammsugaren sen. Så nästa gång det är dags att byta påse ska jag ta en runda i trapphuset först. Men innan dess ska jag prata med hyresvärden och fråga honom om jag kan få reducerad hyra för att jag städar trappan....

Vindstilla:
Fick medalj och choklad av mina goa kollegor idag för jag hade klarat halvmaran. Gulligt av dem.
Har verkligen kännt mig irri och stressad idag. Egentligen till ingen nytta. Allt har varit ganska smidigt idag. Men ska ta det på terapin i morgon.
Loppan fick nya matteböcker idag och hon tycker det ska bli så kul att börja använda dem.Skönt.

Kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0