Gaffel

Alltså.
Det skickas runt en statusuppdatering med att man ska kassera Nestlés barnmat "Banana" för att det kan finnas glas i burken. Inte så bra för Nestlé. Men det är inte det jag tänker på. Mosad banan på burk??? Vad är det för fel på en gul hederlig vanlig jävla banan??? Varför? Ge mig en bra anledning till att köpa färdigmosad banan på burk!!?? Vad är det med dagens föräldrar? Är de helt förlamade? De kan inte ens koka vanlig gröt till sina ungar utan ska ha pulver som blandas i vatten. Vällingflaskor hänger i mungipan i tid och otid och det ska tuggas och sugas saft i vagnen var man än är. Vad är det för fel på att ha fasta måltider och ha lugn och ro när man äter och göra det tillsammans? Sen undrar föräldrarna varför de matvägrar, har förstoppning, hål i tänderna eller ont i magen...?? Det är ju faktiskt en överlevnadsinstinkt hos barn att äta tillsammans med vuxna. Det är ju så man vet om det är giftigt eller inte. Äter de vuxna runt omkring då är det ok. Ganska enkel logik om man tänker efter.

Nu generaliserar jag grovt. Alla småbarnsföräldrar är naturligtvis inte tappade bakom en vagn. Men ibland blir jag mer upprörd än annars....

Moskram D.

Kommentarer
Postat av: Ida

sjukt.... det känns som väldigt många glömmer bort var maten egentligen kommer från.

2011-08-06 @ 18:34:57
Postat av: Johanna

Det gäller bara frankrike - produkten finns inte ens i sverige!



Vi kör med hederliga bananer

2011-08-06 @ 22:38:39
URL: http://thunstrommarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0