Obstinat

Alltså. Morgontankar.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1527749/Feta-botas-fran-sin-diabetes-pa-ett-dygn.html

Forskare ska kolla varför diabetiker som genomgår en gastric bypass-operation blir botade över en natt. De vill hitta ett nytt läkemedel mot diabetes II. Helt ärligt, är det inte bättre att lägga lite mer krut på att förhindra fetma, diabetes och andra livsstilssjukdomar? Nu finns de ju och självklart ska man göra vad man kan för de som har drabbats. Men. De vill också titta på vad det är som gör människor överviktiga. Men hallå!!! Fel mat och för lite motion. Det behöver man inte va forskare för att förstå. Det finns vissa läkemedel som gör att du sväller och går upp i vikt eller som ger en ökad aptit som kan va svår att reglera. Men det tillhör undantagen. Om forskarna är inne på tankebanor att bota diabetes med hjälp av gastric bypassoperationer, var är vi på väg? Dessa människor som inte kan ta tag i sin situation behöver och ska självklart få hjälp, men att den hjälpen ska bestå i en operation tycker jag är helt befängt. Att ändra vanor och tankesätt är inte lätt. Att springa en mil är inte lätt. Men med lite hjälp så går det ju. 

Ibland blir jag lite upprörd. Jag tolkar lite som det känns bäst att göra för stunden. Snart är jag go´igen. Och egentligen är jag en väldigt ödmjuk och förstående person. Ganska snäll också, faktiskt. Jag dömmer inte personer efter deras vikt eller levnadssätt, men kan bli vettskrämd när vetenskapen drar iväg och verkar ha fått skygglappar på.

Nu ska denna framtida vetenskapskvinna gå och hänga tvätt och fortsätta tankeverksamheten med något som inte upprör lika mycket. Det är ju inte bra för hjärtat....eller?? Det finns kanske nån medicin för det med så kan man va hur upprörd hur mycket man vill utan att det skadar...

Trotsiga kramar D.

Kommentarer
Postat av: Ida

Kollade precis ett avsnitt Superskinny vs Supersize eller vad det heter. En kvinna vägde 228 kilo. Jag har väldigt svårt att känna sympati med henne för att hon har svårt att sköta hygienen och ta sig utanför dörren. Nä, det gäller o börja röra på fläsket i tid.

2011-08-17 @ 17:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0