Bara en mor

Motvind:
Fånigt. Sitter här och bölar. Loppan ville inte komma idag som bestämt, hon lekte med kompisar och hade annat kul för sig. Ratad, världens tråkigaste morsa.
Känner mig nere och irriterad idag. Funderar på varför men kommer inte på nån bra anledning. PMS????

Medvind:
Sjukt skönt att hon har så roligt och så bra hos sin pappa att hon gärna vill vara där. Tänk alla stackars ungar som gråter när de ska till den andra föräldern. Mina barn har bra pappor allihop och det är jag tacksam för.
Kom hem till en tom tyst lägenhet och det var så himla skönt att va ensam en stund. Läsa posten, kolla mail, kolla vädret till lördag och dricka en kopp gott kaffe. Det är nog tur vi har äckligt kaffe på jobbet annars hade min mage varit helpajjad vid detta laget. Har halsbränna allt oftare.
Sprang 5 km igår och det känns kanonbra idag, ingen träningsvärk.
Fick ett jätteleende och en liten pratstund med en liten bebis idag. De är ju faktiskt ganska söta ändå...

Vindstilla:
Fikade hos en vän jag inte träffat på länge och undrar fortfarande varför vi inte träffas oftare. Han är så himla mysig och klok och bra på alla sätt. Får se till att ändra på det.
Kom en kund idag och ville ha hostmedicin till sin man. Han hade cancer och blev så slemmig i halsen av att ligga ner. Hon hade frågat doktorn men eftersom mannen redan hade morfinplåster ville doktorn inte skriva ut mer morfin utan hade rekommenderat något receptfritt. Detta berättade kvinnan om som om mannen hade fått en helt vanlig förkylning och ville ha nåt för den. Hon va inte så gammal och såg väldigt fräsch ut. Glad och log och berättade om alla mannens krämpor. Som om det  va en förkylning.....han kommer förmodligen att dö inom en snar framtid, gissar jag utifrån hennes berättelse. Jag kan inte låta bli att undra: Hur gör man? Hur gör man för att få livet att fortsätta? Hur gör man för att någonsin kunna vara glad igen? Jag beundrar henne. Hoppas hon har någon att gråta hos när det blir för mycket att bära.

Tyst kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0