Malmö Halvmarathon 2011

Ett mycket lagom startområde måste jag säja. Om man stod i mitten kunde man se allt, till och med start och mål. Starten gick smidigt och det är kanon att tiden inte börjar reggas förrän man springer under bågen. Det blir ju mer rättvist och personligt då. När jag sprungit till Gustav Adolfs torg frågade jag en funktionär vilken av bussarna som gick till Hyllie. Det tog flera sekunder innan hon fattade att jag skojade...Vid första vätske kontrollen undrade jag var bakelsen o kaffet var och de funktionärerna var också ganska humorbefriade. 12 km gick bra sen började reserverna ta slut, då blev det tungt. Druvsocker och Enervit höll mig i bra fart korta stunder. Men lika snabbt som jag kände extra kraft lika sanbbt kom smärtan igen. I limhamn kom en go labrador och ville bli klappad och det gick ju inte att motstå. Längs Ribersborgstranden satt ett gäng killar och drack öl och ölen var ungefär som labradoren, oemotståndlig. Det kostade mig 27 sekunder över min önsketid men det var det värt.

Medvind:
Det var perfekt väder att springa i.
Det fanns grustrottoarer på många ställe där fötterna fick vila från den hårda asfalten.
Det var roligt att springa, faktiskt.
Vid mål stod goaste Barbro med choklad o vin och en påse torkade aprikoser....TACK! :)))
Fick god middag på kvällen med bästa Marcus (som sprang på under två timmar!!!) och Nicklas.

Motvind:
Har inte kunnat sova i natt. Fick spränghuvudvärk och feberkänsla i går kväll och var övertygad om att jag skulle somna ovaggad, men inte. Jag är trött tröttare tröttast men kan ändå inte somna.
Tejpade noga och har inga speciella skav mer än en stor blåsa på pektån som är vidrigt öm dessutom. Får bli sandaler några dagar.

Vindstilla:
Jag kommer aldrig att ge mig på ett maraton. Nu har jag sprungit ett halvt innan jag fyllt fyrtio och nu ska jag bara upp på Keb också, sen kan jag dö i lugn och ro. Eller, ok, det finns fler saker jag vill uppleva innan dess. Och ska jag springa fler halvmaror så ska jag vara bättre tränad. Sprang en mil i maj månad och sen dess är 7 km det längsta och med mycket måttlig fart.

1.30.27 - kram D.

Hahahahaaaa!!!! Ja, 1.30 hade varit en äckligt bra tid. Menade såklart 2.30.27....

Kommentarer
Postat av: Olle Ohlsson

1:30? Det är ju en äckligt bra tid! Grattis!

2011-08-14 @ 19:33:25
URL: http://olleohlsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0