Våld och vaselin

Medvind:
Loppan studsade upp ur sängen i morse och gjorde sig klar för första skoldagen i första klass. Det var inte precis några ängsliga försteklickare som stod på skolgården och höll sina mammor i handen. Klassisarna samlade sig direkt och när det ringde in va ungarna puts väck och inne i klassrummet. Vi föräldrar stod snopna kvar och insåg att det vore löjligt att följa med in. Trygga barn. Härligt!!
Söta supersnälla Anna undrade om jag hittat någon bäddsoffa, annars skulle hon ändå sälja sin. Snacka om tur, en riktig glassig räkmacka!! Precis en sån modell på soffa som jag kollat efter står i hennes vardagsrum färdig för avhämtning!
Övningskört med sonen och det gick riktigt bra. Vi körde till Åhus och inspekterade Anna och Jimmys renovering och åkte såklart på att bära lite brädor.
Gick en rask slinga med hundarna och det kändes ganska ok i kroppen igen. Kan nog snart springa en tur igen.
Loppan tog med en kompis hem från skolan och hade nån att leka med.

Motvind:
Dammråttorna har flyttat in och de lever av hundhår. Nu blir det att dansa med Mr. Philips ganska ofta, nästan varje dag.
Hittade ett suggit halvtuggat hudben i sängen. Lille hunden springer runt och gömmer dem överallt. Skitäckligt...
Pappa tror att soffan är för stor att ta in genom dörren eftersom det är en trappa utanför. Men om jag så ska såga ner räcket ska den in!!!

Vindstilla:
Ikväll gjorde jag lasagne och Loppans kompis åt också här. Samtidigt kom hennes pappa och skulle hämta så han åt också här och det blev en trevlig måltid, sju vid bordet och maten räckte. Snart kommer Nicklas och det ska bli skönt att somna i hans famn.
Ibland skulle jag vilja ha en kristallkula att kolla i, hur det ser ut om ett år eller så i livet. Eller också inte. Tänk om den blev helt svart??! Huu.

Framtidskram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0