Borta bra, hemma bättre men tillsammans är det bäst



En intensiv helg är slut. Och jag med.
Igår var Loppan på kalas i två timmar och jag passade på att låna exets gräsmatta och plockade store hunden lite grann. Det syns knappt men hårtussar som blev en handbolls storlek fick jag av honom. Sen var det hem för dusch och sen iväg på kräftskiva hos kusinen. Undrar fortfarande varför jag inte kan nöja mej med en eller två snapsar och ett par glas vin...det snurrar så läskigt när jag ska sova sen annars. Men jag tro att någon tvingade mig, utnyttjade mig i mitt utsatta läge coh bara hällde i mig en massa sprit. Jo, så måste det ha varit.Storsonen var med  men han ville inte snapsa med sin mamma. Klok unge, faktiskt. Träffade en klasskamrat från högstadiet på kräftskivan, det var kul. Ska faktiskt ta mig i kragen o hälsa på henne nån dag. Hon hade försökt flytta i hop med sin kärlek men det hade inte fungerat nåt vidare så de är särbos och har det hur bra som helst nu. Kul med annorlunda lösningar för att få förhållandet att bli bra.

Dagens medvind:
Gick runt Bjärlången med hundar o ungar. Det var riktigt fint väder, varmt och skönt. Jag saknar verkligen att gå i skogen oftare.
Mamma lagade mat till oss.
Kom hem och hade en liten after- kräftskiva med Loppan. Hon käkade klorna och jag stjärtarna. Hon är skitduktig på att få ur köttet ur klorna genom att dra i den smala klodelen.
Har softat hela kvällen i nya bäddsoffan och i natt ska den invigas

Dagens motvind:
Trött och lite bakis. Inget att gnälla över egentligen, hade inget speciellt som skulle göras ändå.
Har tre flugor här i rummet som förmodligen kommer att vara helt vidrigt irrirterande i natt och i morgonbitti.
Får se om jag pallar stiga upp och hämta flugsmällen.
Hundarna gillade inte kräftor...konstigt.

Vindstilla:
Får panik över att jag har stökigt och i oordning lite här och var. Men så var jag inne på en facebook-grupp som heter Family living - the true story. Då visar det sig att mitt hem är rena paradiset och vääääldigt rent och i ordning om man börjar jämföra...och det gör man ju. Så nu har jag hittat garderob på blocket.se som jag hoppas finns kvar i morgon. Sen kan jag få lite ordning på kläder och Loppan kan börja ta hit lite leksaker. Sen börjar detta kännas som ett hem värt namnet. Som man kanske till och med kan bjuda hem folk till.

Kräftkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0