Money makes the world go......nuts?

Vindstilla:
Jag sover för lite. Kommer upp för sent på morgonen...Jag vet att jag är hopplös tidsoptimist och det är kanske lika bra att ta tag i det också tillsammans med annat. Men herregud, nån last och dålig egenskap måste man väl får ha. Speciellt när man är så perfekt i övrigt. Jag menar, tänk vad lite spänning i tillvaron det skulle bli om jag alltid var ute i god tid. Ni vet den där pirriga känslan i kroppen; hinner jag till tåget??? Också hoppas man in i det sista att tåget som just sakta åker framåt längs perrongen där man själv står kvar o flåsar som ett ånglok efter springmarchen helt plötsligt ska stanna, börja backa och öppna dörrarna så man ändå kommer på. Fast det har inte hänt så många gånga gånger....men plötsligt händer det...?!
Ska åka på en överraskningsresa till helgen. Har ingen aning vad det blir och det stör mig otroligt att inte veta. Har fått lite ledtrådar: Det går att handla födelsedagspresent till Loppan där. Kärlek, spontanitet, tillsammans och ett ord till som jag inte kommer ihåg. Ullared? Hm? Regnjackan och badkläder måste med och någorlunda bra skor att gå i. Har hittat en sökning på Karlabykro på datorn och det är inte jag...men det är ändå lite spännande. Jag skulle ju träna på att släppa kontrollen och lita på andra.Så jag ser fram emot det ändå.  

Motvind:
Jag missar IKEA-katalogen! Har en liten lapp på min postlåda: Nej tack till reklam. Och då får man ingen småländsk Bibel.Trist. Jag skulle ju kunna ta bort lappen denna veckan men är osäker på om den kanske redan är utdelad här.
Tvättstugetortyr idag. Jag längtar verkligen efter en egen tvättstuga. Eller iaf en egen tvättmaskin. Eller en balkong att hänga tvätten på. Eller OK, jag längtar efter ett eget stort rymligt hus med tvättstuga, torkskåp, torktumlare (trumlare?), tvättvinda i trädgården och plats för en tvättställning under tak eller ännu bättre inne i tvättstugan. Varför inte önska allt när man kan? Önska kostar ju inget. Är så otroligt trött på mitt trapphus som är fullt med hundhårstussar, grus, tuggummi, colaburkar, vattenmelonskal osv osv.....kan bara tänka mig hur det blir till vintern när skiten är blöt också. ÖÖÖÖrk.
Längtar efter att plocka svamp.

Medvind:
Ska hämta en garderob till Loppan idag där hon kan hänga sina klänningar och ha leksaker i lådor längst ner. 
Jag ska städa ordentligt här idag. Kanske slå på stort och torka golven också. Skönt när det är klart.
Tappade en hel låda med krämer i pumpflaskor i går på jobbet och alla höll! Skulle kanske tagit en lott.
Längtar efter skolan, klasskamraterna och att få suga i mig ny kunskap. Är beviljad CSN och fick tilläggsbidraget också! Tänk, hela 200 spänn i veckan. Vet ju inte var jag ska göra av alla pengar som trillar in...kan ju alltid fundera på att betala tillbaka studielånen med dem....

Tvättostädkram D. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0