Ömhet är passion i vila

Jag har en dröm. Om att komma hem. Till ett hem som välkomnar, som verkligen är tryggt och som delas. Där jag vet att jag kan få vila och bli omhändertagen eller få ta hand om någon som behöver det. Ett hem där allt delas; ansvar, skratt, förtvivlan, glädje, sorg, humor, ensamhet, galenskap, överraskningar, sömnlösa nätter, soliga dagar, tårar, ja, allt som hör livet till. Jag hoppas det blir verklighet. Snart.

Medvind:
Köpte kläder till Loppan idag. Hon blir så himla glad, det är härligt. Hon tog på sig nästan allt, till och med trosorna provade hon.
Hade tur att tvättstugan va ledig så sonens jeans blev rena och torra till discot i morgonkväll.

Motvind:
Lade in räkningarna idag.....och jag har 47 öre att leva för i 22 dagar. Om inte studielånen sätts in innan. Vilket jag får hoppas. Loppans kläder går ju inte att äta...
Det är stressigt i kväll att få allas packningar att bli klara. Vet inte hur jag ska hinna i morgon men kanske på nåt sätt. En förutsättning är förmodligen att jag går o lägger mig nu och stiger upp extra tidigt.
Känner mig förkyld, har nyst mycket idag. Hoppas det går över.

Vindstilla:
Jag måste sluta va så rädd och orolig för allt, säger GW. Det är ju ingen idé att oroa sig för det som komma skall eftersom jag inte kan påverka det ändå. Jag vet ju att han har rätt, det är så självklart. Men ändå. Han ska hjälpa mig med mindfulness och yoga. Undrar om han botar fobier också.?? Han har en spindel inne på toaletten. Hu.
Att leva tillsammans med en annan människa är att kompromissa, att erkänna för sig själv och för varandra att man har olika åsikter och behov. Det är också att vara tydlig med förväntningar och krav. Kanske enklare att bara vara ensam. Men det vill jag ju egentligen inte och jag längtar verkligen efter kärlek, närhet och beröring. Livet är inte enkelt, det bara är och det gäller att hitta acceptansen. Varje dag, alltid.  

Drömkram D.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0