Skidväder om 3-4 månader...?

Medvind:
Det var kul att se alla klassisar igen, synd bara vi inte hann prata mer med varandra.
Gick en rask promenad med hundarna och de tyckte det var kul, de var alldeles ystra som små kalvar på grönbete. 
Var på föräldramöte och hade moraliskt stöd med mej. Mötet ger inte så mycket men det är ändå bra att visa sig där. 
Njuter av helgen fortfarande. Sån lyx. Chokladwienerbröd till frukost. I Köpenhamn finns en Disneybutik. Full med prinsessor, glitter, Musse Pigg och allt annat glammit som bara hör till Disney. Tur inte Loppan var med hon hade aldrig velat gå därifrån. Hon fyllde år i går och fick en Tingelingdocka i Barbiestorlek med vingar på ryggen som kunde flaxa. Det var till och med svårt förr oss att bestämma vad vi skulle köpa till henne. Där va så många fina saker.

Motvind:
Kom för sent i morse. Körde av på fel avfart och fick kryssa genom hela Kristianstad innan jag kom till skolan. Pinsamt. Första kursen är dödstråkig. Enkätmetodik. Jag förstår att det är viktigt, men...ändå. Har aldrig varit så nära att somna på en föreläsning förut som jag var i dag.
Är förkyld, täppt i näsan och det börja riva i halsen nu i kväll. Typiskt. Vill ju komma i gång med träningen ordentligt nu.
Var på Mio-möbler efter skolan och ville köpa en matta. Men det fanns ingen personal som var villig att sälja något så jag gick tomhänt därifrån. Gick ändå där inne ganska länge och såg sådär lagom förvirrad ut. Ska nog ta den jag hittade på Rusta iaf. Lite billigare. Men varför är alla mattor så långhåriga nu för tiden.? Jag vill ha en vanlig rund matta i längden som en vanlig heltäckningsmatta va på 70-talet. Men var finns de? 

Vindstilla:
Lilla Loppan är ingen liten loppa längre. 7 år och vet hur hela världen fungerar. Hon hade kalas igår hemma hos sin pappa. 12 ungar, tur de kunde sitta ute. Hon har två ödlor i ett terrarie, läskigt, men det tycker inte hon. Pappan verkade trött i går, med all rätt, kräftskiva på lördagen och barnkalas på söndagen. Jag tror han tyckte det va skönt när vi åkte därifrån.Konstigt att inte vara med på morgonen och sjunga och äta frukost i sängen. Men det är ju så det blir. Har svårt att vänja mig. Har haft pojkarna nästan alla deras födelsedagar och det känns bra.
När jag körde hem i dag tog jag småvägarna. Det var mysigt. Vackert. Sverige är underbart. Eller jo, för det mesta. Saknar bara att det är över 25 grader 9 månader om året. Sen kunde det va snö resterande tre. 

Snorkram D.

 
  Sunne -09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0