Glödlampa ovanför huvvet

Dagens medvind:
Steg upp i ottan och städade lägenheten. Ja, inte supernoga men fick undan tvätten och tog en svängom med  Mr Elektrolux. Hittade även stället där alla hysteriska bananflugor kommit i från. Bra och dåligt. Bra för nu ska jag kunna bli av med de små störiga äckliga krypen. Dåligt för att de är så äckliga när de är så många. 
Har varit effektiv på jobbet. Kännt mig glad och sprallig och har busat med kollegorna och skojat med kunderna. Gjort sånt som jag aldrig annars "hinner". Kollat lagersaldo, rett ut felleveranser och städat på lagret. Har även hunnit planera nästa veckas kampanj och jag tror att jag har full koll....fast det va ju det Tommy Terapeut sa att jag skulle släppa?! Men jag vet inte riktigt vilken kontroll han menade riktigt. 

Dagens motvind:
Sonen hade slängt bananskal i sin papperskorg för två veckor sen innan han åkte till sin pappa. Himmelriket för en bananfluga som snart blev flera hundra.
Hällde mjölk i kaffet i morse och det skar sig....sur mjölk.ÖÖÖÖÖrk. Alltså kaffe utan mjölk på morgonen. Dessutom var filen slut så det blev en riktigt torr tråkfrukost med rostade mackor och svart kaffe. Men jag offrade lunchen att handla på så nu står det ny mjölk och gooood körsbärsyoghurt i kylen. Jag vet att jag lovat lägga av med de smaksatta men....ja, det får bli sen, nån gång..

Vindstilla:
Loppan är här och hon tvärvägrar att somna. Allt är fel, verkligen allt....Började lägga henne halv tio men hon har fortfarande inte somnat, klockan är elva. Men vi har fryst hennes vårta igen och jag hoppas att den ger sig nu.
Nu ska jag kolla hur långt det är mellan Sösdala och Höör. Eventuellt blir det cykel dit på lördag om jag inte får en idé om att springa dit.
Saknar min ex-svärmor och ex-svärfar. Vill åka dit och hälsa på, hoppas jag kan komma loss nån helg i september. Det är ju inte bara en ex-man man får vid en skilsmässa, det är så många ex-.... det blir i livet.

Flugkram D.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0