Får får får? Får får inte får. Får får lamm.

Dagens medvind:
Har sprungit en timme. Sprang en halvtimme sakta och stannade sen för att klappa två hästar i en hage. Det luktar så gott på händerna sen. På vägen hem gick det mycket lättare och fortare. Det är så vackert med stengäre och blommorna i vägkanten. Massor av fjärilar, blå himmel och gårdar med får som bräker när man springer förbi. Några hade bjällror runt halsen och lät lite tyroleraktiga.
Loppan och Nicklas har bakat bullar medan jag var ute och sprang. 74 stycken och de flesta av dem hamnade faktiskt i frysen.
Var i Trädhuset på Hovdala och fikade. Gott kaffe, fattas bara annat till det priset. Det är vackert och avkopplande att sitta där och se ut över området, sjön och åsen. Där ute nånstans står ett gäng kantareller och väntar på mig...hehe. 
Kammade hundarna hemma hos exet när jag hämtade Loppan och det är mysigt att träffa dem igen. Tjocka men glada och nybadade.

Dagens motvind:
Det är tungt att springa med extrakilona. Hade gått upp ytterligare i morse.
Klämde fingret på jobbet när jag skule skylta om, det gjorde tatansevletesävla ont.
Fick skav av de "nya" skorna. De är ju inte nya längre men är heller inte insprungna. Hoppas blåsan läker till lördag.

Vindstilla:
Funderade på genusaspekten när det gäller hur kommunen delar ut sommarjobb till 15-åringarna. Hur många killar blir placerade på förskolan och hur många tjejer blir placerade hos en hyresvärd som hjälpreda till vaktmästaren? Skulle va hur intressant som helst att få ta del av den statistiken. För var ska vi börja, om inte där?
Längtar lite efter att få hem hundarna men inser också hur bunden jag blir helt plötsligt. Men det ska ändå bli mysigt och jag hoppas jag kan lära känna någon som kan hjälpa mig med dem. Morgonen blir nog värst om jag har både Loppan och hundarna som ska ha tid. Det blir nog bra.
Har världens goaste Nicklas brevid mig i soffan och hoppas han håller sitt löfte om massage :))  (Vet ju att han läser detta...)

Bullkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0