Den finaste granen i stan

Sådärja! Då va man med två bloggar då! :) Gäller bara att hålla reda på vilken som är vilken, hehe. Kan ju bli hur kul som helst annars. www.sexosamlevnadmeddiana.blogg.se

Medvind:
Gått en timme med hundarna. Förlösande.De var lösa båda två och det gick jättebra.
Gjorde hamburgare till barnen som de glufsade i sig i långt större mängder än vad de gör på McDonalds.
Fick upp en liten alternativ julgran efter många suckar, tårar och rinnande mascara. Men den är fin, bild kommer.

Motvind:
Stressad, hungrig, irri och hundarna behöver gå ut och mat behöver handlas också den där jävla granen som ska in varje jävla jul. Efter tjat får jag med barnen så hundarna också kan komma ut och slippa stå bundna utanför affären. Kortet krånglar såklart och en iskall klump i magen dyker upp om att nu är verkligen pengarna på noll komma noll noll noll.....å nej. Men till slut går det. In i blomsteraffären och plötsligt kommer jag på att jag inte ens äger en julgransfot. Jag får nån ide om att vi kan ha granris i en kruka istället för hel gran och frågar biträdet om hon har en väldigt liten gran eller nåt annat alternativ...Hon drar fram en pytteliten avskuren grantopp från en dekoration.....den drösslar redan barr....Barnen tittar med lyfta ögonbryn på mig o sen tillbaka på den drösslande grantoppen. Sen tittar de ner i marken. Jag inser det omöjliga. Sonen säger: Men vafan , blir det ingen riktig gran kan vi lika bra va utan. Han är besviken. Men vi har inte plats....och jag har ingen julgransfot. "Men köp det då", säger han. Jag får lust att skrika åt honom och klippa till honom. Jag har faaan inte råd, inga pengar till sånt, vill ge er julklappar i stället!!!!! Men jag förblir tyst. Men när Loppan säger att hon och hennes pappa har en riktig gran som är jättefin då får jag titta bort för tårarna bränner. Vi hittar en fin liten plastspann som blir till kruka för 5 kr och en bunke ris av ädelgran=barrar inte så mycket. Sen går vi hem. Gnäll gnäll...besvikna ungar gör ont. Sen ett telefonsamtal som borde få mig att jubla. Men jag gråter bara ännu mer. Och får min bekräftelse på att man inte kan lita på nån i hela världen.

Vindstilla:
Efter långpromenad och läsning ur en läskig bok "världens farligaste djur" och bilder på de läskigaste spindlar och ormar som finns känns allt mycket bättre och Loppan som pyntade vår lilla gran gjorde det riktigt fint. Hon hittar en jättefin liten gris gjord av halm som hon stolt placerar vid sidan om krukan. Det tar ungefär två minuter så hittar jag lille hunden tuggandes halm under bordet vid soffan......suck...men det kan jag till och med skratta åt.Det blir kanske jul i år ändå.

Nattikram D. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0