Inget spring på isen

Hahaha, var ute och gick, eller vad man ska kalla det, i gårkväll. Kunde lika gärna tagit på skridskorna. Isgata. Rundan som normalt tar en timme tog en och en halv...och då är 2 av kilometrarna i skogen där det gick bra att gå normalt. Och idag är det lkadant. Skönt att de inte saltat vägen här utanför så hunden fortfarande kan gå där. Vet inte hur jag ska göra sen. Hoppas de bara grusar men det är väl nåt man får önska av tomten då.

Store hunden hade spytt ner luddiga mattan i vardagsrummet när det inte låg någon i köket där han brukar spy. Nu hänger den så fint över duschväggen och droppar.Ska gå bort till apoteket så fort de öppnar o köpa avmaskningsmedel, nu har han spytt i två veckor nästan dagligen...suck. Men han äter o bajsar som vanligt och det är ju bra.Har inte riktigt råd att gå till veterinären just nu. Fast så kan man egentligen inte tänka. Har man skaffat djur så är det bara att skaka fram pengarna. Att köpa in dem kostar nada i jämförelse vad de kostar sen.När jag börjar jobba och får en normal inkomst ska jag öppna ett litet hundkonto för veterinärkostnader. Och ett för bilen till reperation. Och ett till mig själv: spa-konto, när jag själv behöver komma iväg på reparation...

Sitter och dricker kaffe och njuter av en lång frukost. Känns som helg. Men ska strax sätta igång med plugg plugg plugg. Varför kallas det för plugg och att plugga??? Någon som vet?
Blir ingen träning idag heller om inte detta töar under dagen.

Morgonkram D.




Märgben på ryggstödet av soffan. Hundar kan också överraska! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0