Negativt tänkande, ett skolboksexempel

I bland är livet mer skit än annars. Somnade i soffan i går till filmen. Blev väckt när det skulle bäddas upp. JAG VILL HA ETT EGET SOVRUM!!!! När jag precis lyckats somna för den täbbda däsan kommer Loppan och väcker mig och kan inte sova för att hon hostar. Luften ii denna lägenheten är inte hälsosam. JAG VILL HA ETT EGET HUS!!!! Låg hos henne tills jag frös så jag skakade och hon hade somnat. Sen va det faktiskt skönt att krypa nära nära intill i värmen och få varma mjuka armar runt mig. Halv sju väcktes jag av sms :((( Ett trevligt sådant men på en otrevlig tid. Somnade om och "försov" oss. Hade faktiskt inte ställt klockan för jag trodde Loppan skulle va sjuk ju. Men halv nio kommer hon studsande glad och pigg som en lärka och VILL till fritan...Ok, kör dit, kör bort och handlar och det är ju faen va dyrt det blir alltid. JAG VILLE TILL LALANDIA MED BARNEN!!!! Sån värdelös morsan man är som inte kan ordna nånting när de äntligen är lediga och hos mig. Så frågar sonen om det inte blir några skidor i år för i Sunne finns det minsann snö och det är nära min syster bla bla.....också hunden som tillbringat ett dygn på djursjukhus.......jag hade fått rätt många liftkort för de pengarna....kör förbi vårdcentralen och får sån lust att gå in och be om ett nytt recept för såklart när jag äntligen kommit igång att springa så blir jag förkyld, pisspisssjävlaskit, men låter bli att gå in för jag är rädd att jag börjar gråta då bara.....också kommer jag hem till en trappuppgång som luktar apa med stora hårtussar flygande omkring i från hunden ovanpå som aldrig kammas och aldrig trimmas...Blek är jag, håret har ful utväxt, en finne på kinden och alldeles för tjock för klänningen jag tänkt ha till nyår....VAD ÄR DET FÖR SKITLIV????? Tur att pojkarna tror på att jag bara är förkyld när jag kommer insnörvlandes.  

Jag langar upp frallorna på bordet och sonen säger: Färska frallor! Mamma, du är en ängel!!! Och då känns allt lite bättre ändå.

Nu ska jag läsa personalekonomi till halv tre när jag ska hämta Loppan, hunden och hansomälskarmigmestihelavärlden.

Värdelös kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0