En idé

38 år. Trettioåtta. Kvittar hur man skriver, det är ändå lika många. Tjockare än nånsin, fattigare än nånsin....men hur i hela världen kan det hänga ihop??? Lyckligare än på länge men ändå oroligare.
I lördags var jag på julmys hos Nicklas vänner. Väldigt trevligt. Julquiz, julklappsleken, glögg, pepparkakor, skumma tomtar och tusen levande ljus. Mysigt. Enkelt. Tack snälla Malena och Åse för ett fint arrangemang.

Motvind:
I morse ringde den första klockan kvart i fem, andra klockan sex och tredje halv åtta. Suck. Hann inte ens somna om emellan.
Har två tentor som ska va inne innan veckan är slut. Shitpommfritt. Och just nu sjunger Gessle att han skulle vilja tänka en underbar tanke. Det skulle gärna jag också.
Sitter ju och är nervös, varför vet jag inte, det är inte jag som är på förhandlingar om ett nytt jobb. Men misstänker att det kommer påverka mig och min framtid en hel del...Borde skriva på tentorna istället för här men får ingen struktur på någonting.

Medvind:
Är godkänd på den eftersläpande tentan om utvärdering. YEZZZ!! Borde fira på nåt sätt!
Lade mig att sova en stund när sista personen lämnat lägenheten och vaknade igen kvart över tio. Börjar komma i kapp helgens sömnskuld.
Har ni inte lyssnat på Sopie Zelmanis julskiva?? GÖR DET!!!! Underbart!

Vindstilla:
Äh, får väl försöka komma igång då!!
Eller osså ente...känner hur humöret, initiativ och engagemang sjunker mer och mer och börjar fundera på om det är dags att börja medicinera igen. Verktygslådan är tom. Springer inte heller mer och det är det viktigaste verktyget av alla, tror jag. Men pallar inte ringa läkare nu. Vill iså fall prova en annan sort med färre biverkningar. Eller ska kanske gå på rosenroten igen ett tag? Ja, ska nog prova den istället. Men när ska jag komma igång och springa igen, det finns ju inte tid. Eller tid finns ju men inte planerad med mat och sånt. Orkar inte riktigt, det är så många andras viljor, behov och önskningar som också ska tillfredsställas och jag orkar inte styra upp mina egna mitt i alltihopa. Men gör jag inte det så blir det bara värre.......fuck, den onda spiralen måste brytas på nåt sätt...suck...men pallar inte.

Åssåtarviettvarvtillkram D.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0