Som att någon har dött

Saker att göra imorgon:
kolla skolarbetet
dammsuga värmesfläkten, den låter inte helt frisk
byta batteri i fjärrkontrollen till värmefläkten (varför måste locket sitta fast med en mininal skruv som man inte hittar en skruvmejsel till i rätt storlek?)
handla fil och mjölk
kolla hur mycket minus mitt konto är på (gör jag det i kväll kan jag inte sova i natt)
men
för att kunna göra de här grejerna måste jag komma ur sängen på morgonen och just nu känns det som om det blir det tuffaste uppdraget jag någonsin haft.

Dagens medvind:
Jag var tvungen att stiga upp för hundarna behövde ut. Tur annars hade jag inte kommit upp.
Pulsen var normal, nere på 52 igen. Förkylningen är väck så när som på lite nästäppa.
När jag ändå var uppe passade jag på att springa en runda. 20 minuter bara men det kändes ok. Har ju faktiskt inte gjort ett jota på nära 2 veckor.
Jag ville så gärna se bilderna av Brutus Östling att jag samlade all kraft jag kunde få tag på och faktiskt körde dit. 
Sonen och jag hade en rolig stund i bilen på väg hem. Tror till och med han fick mig att skratta.

Dagens motvind:
Att existera.
Att inte få sätta mig i en garderob och dra en filt över mig och sitta där tills.....vet inte.
Att jag var världens mest tråkiga sällskap på museet, förlåt. Och tack för fikan. Jag bjuder nästa gång.

Dagens vindstilla:
Loppan kom hem i kväll och berättade om allt som är mycket bättre hos pappa. Och det är verkligen allting. Man somnar till och med fortare i sängen som finns hos pappa.
Nu ska jag vika sista tvätten och sedan i säng. Har inte vågat lägga mig på soffan för då kommer jag väl aldrig därifrån. Har sådär 10 portioner lasagne att frysa in också, men det får nog vänta till imorgon.
Jag är verkligen nere idag, undviker till och med ögonkontakt.

När livet stryker mothårs får man hitta någon annan som klappar. (ÄH, skitdålig, kommer inte ens på några kloka ord idag)

Nerekramar D.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0