Det är vackert med stjärnklar himmel

Om jag skulle råka bli en alladåb i mitt nästa liv så skulle jag bli den bästa alladåb någon sett.
Sprang en liten tur och jag kände mig som en stor geléklump som rullade fram. Kilona vet att sätta sig. Det är minus nio grader så det blev att springa i andasgenomnäsantempo. Körde i roddmaskinen sju minuter också och är ordentligt svettig. Ett svettig alladåb. Va äckligt.

Nu ett skutt in i duschen (som jag älskar) sen på med bästa flanellen, peta en rågmacka i magen, sen sätta mig vid brasan med datorn och skriva klart arbetet som ska va inlämnat innan nio i morgon bitti.

Medvind:
Dammsög hela huset innan jag sprang. Jag blev uppvärmd och fick rent på samma gång. Effektivt, det gillar jag.

Motvind:
Halkade på en isfläck i slingan och sträckte ryggen. Behöver massage. Nån frivillig?

Vindstilla:
Ska ta en sån där lång dusch och umgås med fotfilen och rakhyveln en stund. Man får minsann inte slappna av för mycket bara för man är själv. Ska se om tandtråden vill va med och leka en stund också. Jag kommer att somna ovaggad i kväll.

Dallrande kramar D. the Alladåb





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0