Moralkaka

Funderade på det här med kultur och människosyn, etik och moral. Vi pratade om det i skolan och sen när jag satt hos tandläkaren och väntade läste jag en hemsk artikel i en tidning om en flicka som blev bortgift som 10-åring....
Det förväntas hela tiden att jag som svensk ska ha förståelse och sätta mig in i och acceptera andra länders kulturer och sätt att leva. Det svenska samhället och strukturen ska anpassas efter vårt mångkulturella samhälle.
Men hallå!!!
Min kultur då? Mitt sätt att leva? Mina traditioner och min syn på vad som är rätt och fel.

Det känns som det försvinner nånstans, att det inte är viktigt. Ingen behöver anpassa sig efter vår kultur vi fortfarande har här... Jag vill inte ha ett mångkulturellt samhälle där inte min egen kultur får plats.

Vilken bok är lag i Sverige om 50 år? Vissa saker ska bara vara som de alltid har....

Fast en del saker är bra att det förändras. Som att det blev straffbart att våldta sin fru tex.

Paragrafkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0