När jag ändå va där

Frukten och filen va slut. Diskmaskinsmedlet och tandkrämen va också slut. Zyx och Bafucin, nässpray och hostmedicin skulle jag köra inom stan och köpa på Medstop. Stoppade i mig nåra Panodil och sen va jag som en ny människa. Gick bort till grannen och släppte ut alla hundarna i trädgården en stund. Den lille tycker det är dökul med en stor springer spaniel att busa med. Springern är svensk mästare på snöänglar. Han njuter verkligen av det.
Körde in till stan och tänkte att kemtekniskt nog är billigare på ÖB. Livsfarlig affär. Helt plötsligt fick jag för mig att allt är billigare på ÖB. Tex oliver och lasagneplattor. Där finns torkade grisöron i miniformat till hundar. Är det kultingsöron då? Varför har kultingarna dött? Eller skär de öronen av dem levande? Ska undersöka det närmare nån gång.
Fortsatte sedan till ICA MAXI. Och det var där det hände. Bara drogs med som av en virvelvind. Helt förtrollad och hypnotiserad gick mina steg rakt i famnen. Jag var otrogen. Jo, det är sant. Gick raka vägen in på Cura och köpte alla förkylningsmedicinerna där. Helt utan att samvete. Nu går försäljningssiffrorna för Medstop ner och jag kommer förlora jobbet.

Medvind:
Lagat världens godaste älggryta i kväll. Men det var nog bara jag som tyckte det.
Sonen har röjt bland sina kläder. Tre påsar fulla med storlek för liten. Just nu städar han toan efter att ha dammat på sitt rum.
Jag lessna på toaskåpet som ser tradigt ut så det fick sig en riktig omgång och skiner nu så man knappt behöver tända lampan där inne.

Motvind:
SJUK. DÖDSSJUK. Eller nästan i alla fall. Efter toastädningen är jag helt slut som människa.
Kunde inte hämta ut min tenta. Nu får jag vänta till på måndag.

Vindstilla:
Grannen frågade idag hur det känns. Ja, hur känns det egentligen? Vet inte. Tänk om jag blivit helt känslomässigt nollställd. En robot. Till helgen ska jag krypa in i min puppa och bara ligga där och vänta. På vad vet jag inte. Men jag ser fram emot det.
Köpte äpple, Royal Gala, min favorit, på ica för 7.90 kr kg. Köpte 3 kg. 24 stycken! Jag äter 2 om dagen, Loppan ett och sonen 1/4.  Glömde bort att han som brukar äta 4 om dagen inte bor här mer. Så nu har jag äpplen som räcker över en hel vecka!!

Lyssna till kroppens signaler. De talar sanning.




Nu är snart all snön borta. Men bara för att påminna så vackert det var. :)

Kram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0