Spåkulan

Medvind:
Körde bil några mil till vänner jag inte träffat på länge. För länge. 2 år ... så det blev en kanontrevlig eftermiddag med mycket samtal och diskussion. Blev bjuden på en väldigt god grönsakslasagne! Och fick många kloka ord med mig på vägen. Pendeln gick mot "serenity"och det förvånade mig lite. Men jag fick förklarat några drömmar jag haft och det var mest positivt i dem trots allt. 
Det va skönt att sitta i bilen och lyssna på radion och ha värmen på högsta och köra jättefort mellan kamerorna.

Motvind:
Några trevliga timmar gick alldeles för fort. Fick några svar som jag inte ville ha men som kanske ändå är bäst för mig i längden. Min gode vän är ju clairvoyant. Försöker att inte fästa mig för mycket i det han säger men det är svårt att låta bli. Vet ju inte riktigt om det är nåt han ser som han säger eller om det är allmänna goda råd som en vän. Han sa att om något inte känns 100 % rätt så släpp det. Ju äldre man är ju mindre är man beredd att kompromissa bort. Man vill ha hela kakan och äta den. Man är inte ens nöjd med att äta halva...

Vindstilla:
Har suttit i soffan med dubbla filtar och kollat på TV. Inget bra men orkade inte resa mig därifrån förrän nu när jag höll på att somna. Måste gå o lägga mig. Gonatt.

I morgon är en ny oskriven dag!

Drömkramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0